הבורסה סגרה יום תנודתי בעליות קלות: לאומי ירדה ב-1.9%

בנק לאומי צופה הפסד של 100 מיליון שקל ברבעון הרביעי; ירוויח 1.09 מיליארד שקל ב-2012 כולה ■ סלקום דיווחה על ירידה של 35% ברווח ב-2012

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ב') בעליות קלות למרות סנטימנט שלילי בשווקים הגלובליים, לאחר כניסתם לתוקף של הקיצוצים בתקציב הפדרלי בארה"ב, בהיקף של 85 מיליארד דולר - אשר עלול לפגוע גם בישראל, וההגבלות החדשות בשוק הנדל"ן בסין. מחזור המסחר הסתכם בכ-957 מיליון שקל.

הסיפור המרכזי של השבוע, הינו כניסתם לתוקף של קיצוצים בהיקף 85 מיליארד דולר בתקציב הפדרלי בארה"ב, לאחר כישלון המאמצים של הבית הלבן והקונגרס להסכים על תנאים להארכת כניסתם של הקיצוצים לתוקף - וזאת, כחלק מתוכנית לקיצוץ של 1.2 טריליון דולר מההוצאות שתתפרש על פני 9 שנים. (לסיפור המלא)

השבוע בוול סטריט: שיאים חדשים או מפולת עצומה?

הקיצוצים המדוברים עלולים להשפיע גם על ישראל, כאשר בירושלים חוששים מאובדן של עד 750 מיליון דולר בתקציב הסיוע הביטחוני האמריקני. "הקשיים הכלכליים בארה"ב מדאיגים אותנו, אני מקווה שלא ניפגע מהם", אמר אתמול שר האוצר יובל שטייניץ בישיבת הממשלה. "בדיוק בגלל קשיים אלה צריך ממשלה חזקה ויציבה".

בסין צנחה הבורסה בשנגחאי על רקע הכרזות הממשל הסיני על העלאת המסים והריביות לנוטלי המשכנתאות לרכישת דירה שנייה במדינה, בערים בהן נרשמות עליות "חדות במיוחד" במחירי הנדל"ן.

"החששות של המשקיעים הולכים ומתעצמים. במוקד, חשש בסין מהתחממות יתר של בועת הנדלן. החשש העיקרי של השווקים נובע מלחצים אינפלציונים שיתרחשו עקב כך, דבר שיוביל גם לעליית הריבית הבסיסית בסין ולהגדלת הלימות ההון הנדרשת מהבנקים", מסביר רן שחר, סמנכ"ל השקעות אלפא פלטינום ניהול השקעות. "נתון זה יחד עם המבוי הסתום בארה"ב בנוגע לקיצוצים ונתוני האבטלה הקודרים מאירופה, עלולים לשנות את הסנטימנט שבחצי השנה האחרונה היה חיובי ולגרום למימוש בשווקים".

בנט ולפיד מחלקים תיקים?

בזירה המקומית נמשכים גם הדיונים להקמת של קואליציה, כאשר לפי דיווחים אחרונים ראש הממשלה בנימין נתניהו עודנו מנסה להקים קואליציה עם החרדים - ונפגש אמש עם שלושת ראשי ש"ס, אלי ישי, אריה דרעי ואריאל אטיאס. אולם, בש"ס גוברות ההערכות כי בסופו של דבר ייכנע נתניהו לברית בנט-לפיד ויותיר את החרדים באופוזיציה. בינתיים, לפי "ידיעות אחרונות", יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט סיכמו על חזית אחידה בכל הנוגע לחלוקת התיקים ביניהם.

ובאירופה, דווח בסוף השבוע כי האבטלה בגוש האירו עלתה בחודש ינואר ל-11.9%, משיעור של 11.8% בחודש הקודם. מדובר בשיעור האבטלה הגבוה ביותר בגוש האירו בכל הזמנים. בתוך כך, המשקיע הנודע ג'ורג' סורוס יצא בהאשמות חמורות כנגד גרמניה שאינה עושה די, לטענתו, כדי לשמור על גוש האירו.

אזהרת רווח לבנק לאומי; ירידה ברווחי סלקום

‎‎בנק לאומי הודיע היום על אזהרת רווח לרבעון הרביעי של שנת 2012, כשהוא צופה הפסד של כ-100 מיליון שקל ברבעון זאת - וזאת, בעיקר על רקע הפרשות של כ-340 מיליון שקל, בגין פרשיית העלמות המס של הבנק בארה"ב וכן לאור הפרשה נוספת לפיצויי פרישה לעובדים במסגרת תוכנית ההתייעלות של הבנק. לפיכך, צפוי הבנק להציג רווח נקי של כ-1.09 מיליארד שקל בסיכום השנה כולה.

חברת הסלולר סלקום דיווחה היום כי הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2012 ירד ב-7.8% והסתכם ב-189 מיליון שקל. הרווח הנקי גדל ב-48.7% והסתכם ב-113 מיליון שקל. בשורה העליונה דיווחה סלקום כי ההכנסות ברבעון הצטמקו ב-15.5% והסתכמו בכ-1.407 מיליארד שקל. מנגד, תזרים המזומנים הפנוי קפץ ב-188% והסתכם ב-288 מיליון שקל.

מניות בריינסוויי וביוקנסל ריכזו עניין ורשמו עליות חדות.

לאחר שביהמ"ש המחוזי בתל אביב קרא ביום חמישי לניהול מו"מ בין מוטי זיסר לנושיו באלביט הדמיה לצורך גיבוש הסדר חוב, ל"גלובס" נודע כי אתמול התקיימה פגישה ראשונה בין שמעון גל, מנהל החטיבה העסקית בבנק הפועלים, לג'רמי בלנק, נציג קרן יורק בישראל. אלביט הדמיה גיבשה בשבוע שעבר מתווה להסדר חוב עם נושיה הגדולים - קרן יורק וקרןDK ‎‏ פרטנרס (המחזיקה ב-15% מהאג"ח).

רציו , דלק קידוחים ואבנר המשיכו לרכז עניין לאחר שעדכנו ביום ה' האחרון כי המו"מ מול וודסייד האוסטרלית לכניסה לשותפות בתגלית "לוויתן" נמשך. (לסיפור המלא)

המאבק בין אי.די.בי של נוחי דנקנר לבעלי האג"ח של החברה, נמשך. אתמול דווח כי כל סדרות האג"ח באי.די.בי פתוח, הקצרות והארוכות, אישרו לנציגות מחזיקי האג"ח ללכת "ראש בראש" למול הנהלת אי.די.בי פתוח. מחזיקי האג"ח בחברה אישרו לנציגות - המורכבת מקרן יורק, בית ההשקעות פסגות וחברת הביטוח הפניקס - ארגז כלים משפטי באמצעותו היא תוכל לקדם מהלכים מול החברה ואף נגד עמדת הנהלתה הנוכחית.

דרבן מקבוצת פישמן הודיעה כי חברה בת אשר דרבן מחזיקה ב-50% מהונה, התקשרה בהסכם עם מנורה מבטחים לפיו יעמידו המלווים ללווה הלוואה בסך של עד כ-379 מיליון שקל. ההלוואה ניתנה כנגד שעבוד פרויקט "יורופארק" הממוקם ביקום.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]