השבוע בוול סטריט: שיאים חדשים או מפולת עצומה?

המחוקקים בקונגרס לא הגיעו לעמק השווה ושורת קיצוצים בהיקף של 85 מיליארד דולר נכנסה אמש לתוקף ■ מבול של נתוני מאקרו: ספר הבז', סקר ה-ADP, תוצאות מבחני הלחץ, דוח התעסוקה ועוד

לאחר שבסוף השבוע המחוקקים בקונגרס לא הצליחו להגיע לעמק השווה בכל הנוגע למשבר הפיסקלי המוכנה "סקווסטר", אמש נכנסה לתוקפה שורת קיצוצים בהיקף של 85 מיליארד דולר וכעת "שאלת מיליון הדולר" היא האם המשקיעים ימשיכו להגיב בשבוע המסחר הקרוב באדישות או שמא ישלחו את המדדים המרכזיים בוול סטריט לגל מימושים? מעבר לכך כיוון השווקים עשוי להיות מושפע משטף נתוני מאקרו, בכללם ספר הבז', מדד מנהלי הרכש ודוח התעסוקה.

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים, כאשר בסיכום שבועי מדד S&P 500 עלהב-0.2% והדאו ג'ונס ב-0.6%. הדאו ג'ונס התקרב בשבוע החולף לשיא ההיסטורי שלו והיה במרחק של 15 נקודות מהשיא.

"רשימת הזהב": בנקי ההשקעות הגדולים והרווחיים בעולם

כאמור, הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס לא הצליחו להגיע לפשרה בכל הנוגע ל"סקווסטר" - שורת קיצוצים בהיקף של 85 מיליארד דולר השנה, או 1.2 טריליון דולר ב-10 השנים הקרובות, שנכנסה לתוקף ב-1 למארס. לפי הערכות הקיצוצים אומנם לא יורגשו באופן מיידי, אך בטווח הארוך יותר הם יגררו פיטורים במגוון רחב של סקטורים. אובמה ניסה להרתיע את הרפובליקנים והצהיר כי הקיצוצים יגרעו מהתמ"ג כ-0.5%. (לסיפור המלא)

ומה אומר על זה ג'ים קריימר? הפרשן הבכיר של CNBC סבור כי מדובר באיום סרק על השווקים. לטענתו, בעוד מרבית הקיצוצים הם בתחום הביטחון, החברות האמריקאיות שמייצרות ציוד צבאי הציגו, לטענתו, צמיחה מרשימה ברווחים כך שהן יכולות לספוג את הקיצוצים, אם בכלל יצאו לפועל. זאת, מאחר ולמחוקקים האמריקאים יש עוד 7 חודשים לנסות ולמצוא פתרון, עד שהקיצוצים באמת יורגשו.

האם מדד ה-S&P 500 יזנק לרמה של 1,750 נקודות?

ומן העבר השני של האוקיינוס, האבטלה בגוש האירו עלתה בחודש ינואר ל-11.9%, משיעור של 11.8% בחודש הקודם. מדובר בשיעור שיא של אבטלה בגוש ששרוי במשבר חוב. בתוך כך, המשקיע הנודע ג'ורג' סורוס יצא בהאשמות חמורות כנגד גרמניה שאינה עושה די, לטענתו, כדי לשמור על גוש האירו.

זירת המאקרו: ספר הבז' ודוח התעסוקה

ביום שלישי יפורסם מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים, שצפוי לרשום במארס קריאה של 55 נקודות, לעומת קריאה של 55.2 נקודות.

ביום רביעי יפורסם סקר ה-ADP לחודש פברואר. לפי התחזיות בשוק, הדוח צפוי להצביע על כך שבחודש החולף נוספו בסקטור הפרטי כ-168 אלף משרות, לעומת 192 אלף משרות בינואר. באותו היום יפורסם גם ספר הבז' של הבנק המרכזי, הבוחן את המצב הכלכלי ב-12 מחוזות ה'פד' בחודש החולף.

ביום חמישי יפורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש ינואר. לפי הצפי בשוק, הגרעון צפוי להתרחב לרמה של 42.8 מיליארד דולר, לאחר שהצטמצם לרמה של 38.5 מיליארד דולר בדצמבר. בנוסף, יפורסמו גם תביעות האבטלה לשבוע החולף, שצפויות לעלות לרמה של 356 אלף.

ביום חמישי יפורסמו גם תוצאות מבחני הלחץ שערך הבנק המרכזי לבנקים הגדולים בארה"ב וכן האשראי הצרכני לחודש פברואר.

גולת הכותרת של נתוני המאקרו תהיה ביום שישי, אז יפורסם דוח התעסוקה לחודש פבראור. לפי הצפי בשוק, נוספו למשק האמריקאי כ-158 אלף משרות, לעומת 157 אלף משרות בחודש הקודם. שיעור האבטלה צפוי להשיאר על כנו ברמה של 7.9%.

טבע מחזירה חובות; יאהו סוגרת שירותים

חברת יאהו הודיעה בסוף השבוע בבלוג שלה על סגירת 7 שירותים לא רווחיים, וזאת במסגרת מה שהגדירה כי בחינה מתמשכת של המוצרים שלה.

עוד מכה לאפל : בית המשפט המחוזי בקליפורניה החליט לחתוך את היקף הפיצוי של סמסונג ב-450.5 מיליון דולר, על בסיס הטענה כי סמסונג זכאית למשפט חדש לגבי חלק מדגמי הסמארטפונים שלה. כזכור, אפל תבעה את סמסונג על הפרת מספר פטנטים בתחום הסמארטפונים ובהחלטה הקודמת בית המשפט קבע שסמסונג תשלם לאפל מיליארד דולר.

ענקית התרופות הגנריות טבע ,הודיעה בסוף השבוע על ביצוע פירעון מוקדם של אגרות חוב שנועדו לפירעון ב-2016. האג"ח נושאות ריבית של 5.55%, בהיקף כספי של 500 מיליון דולר. הפירעון המוקדם יתבצע ב-22 במארס.