אבי ג'וזף כהן: אל תדאגו, טרם פספסתם את העליות במניות

הכלכלנית הבכירה בגולדמן זאקס מעריכה שמדד S&P 500 עשוי לזנק לרמה של 1,750 נקודות

העליות בשוק המניות האמריקאי רחוקות מלהסתיים - כך העריכה הערב (ו') אבי ג'וזף כהן, כלכלנית בכירה בגולדמן זאקס, בראיון שהעניקה לרשת CNBC. המודלים שלה מראים כי מדד S&P 500 עשוי לזנק ב-15% נוספים מרמתו היום.

כהן, שזכתה לכינוי "הכהנת הגדולה של וול סטריט", טוענת כי החששות מה"סקווסטר" (הקיצוצים האוטומטיים בתקציב שייכנסו הלילה לתוקף בהיקף של 85 מיליארד דולר) יימשכו בטווח הקצר בלבד, וכי המודל הכלכלי שלה מראה כי מדד S&P 500 צריך לעלות ל-1,575 נקודות (כ-4% מעל מחיר השוק היום).

"יש גם מודלים אחרים, כמו מודל הפד, שמראים כי המדד צריך לעלות ל-1,700 או 1,750 נקודות", אמרה כהן.

אמש במהלך המסחר בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס נשק לשיא ההיסטורי שלו והיה רחוק ממנו מרחק של 15 נקודות בלבד - אך לקראת סוף יום המסחר המדדים נסוגו.

"הראלי נתמך ע"י השיפור בנתוני המאקרו בארה"ב, וכמובן - וזה חשוב מאוד - השווי הנמוך של המניות", הוסיפה כהן. "מכפיל הרווח הממוצע של המניות הוא 14 וזה אומר שהן ממש לא יקרות".

כהן מעריכה שיש משקיעים רבים "על הגדר", כלומר הרבה כסף שחושש להיכנס לשוק: "התחושה שלנו היא שיש הרבה כסף בחוץ". היא המליצה למשקיעים להיכנס לשוק המניות או לחלופים למכור אג"ח ולקנות מניות כי לדבריה זו תהיה "השקעה טובה יותר".

הדבר היחיד שלדבריה יכול לפגוע באופן מהותי בשוק המניות הוא שינוי עמדה פתאומי ודרמטי במדיניות המוניטרית של הפד, כלומר אפשרות של העלאת ריבית שכרגע לא נראית באופק.