עוד מכה לאפל: הפיצוי שתקבל מסמסונג נחתך בכמחצית

ביהמ"ש המחוזי בקליפורניה החליט לחתוך את היקף הפיצוי של סמסונג ב-450.5 מיליון דולר, על בסיס הטענה שסמסונג זכאית למשפט חדש לגבי חלק מדגמי הסמארטפונים שלה

על רקע הידרדרות המניה לשפל של שנה, אפל הודיעה הערב (ו') כי הפיצוי שתקבל מסמסונג על הפרת הפטנטים יעמוד על 599 מיליון דולר - ולא 1.05 מיליארד דולר.

בית המשפט המחוזי בקליפורניה החליט לחתוך את היקף הפיצוי של סמסונג ב-450.5 מיליון דולר, על בסיס הטענה כי סמסונג זכאית למשפט חדש לגבי חלק מדגמי הסמארטפונים שלה. אפל תבעה את סמסונג על הפרת מספר פטנטים בתחום הסמארטפונים.

אפל ביקשה לקבל פיצוי מוגדל בגין הפרת פטנטים ב-14 סמארטפונים של סמסונג. מניית אפל השלימה הערב צניחה של כ-40% מהשיא שנרשם בספטמבר.

זו הפעם השנייה בתקופה האחרונה שאפל סופגת מכה בבית המשפט. המשקיע המיליארדר דייוויד איינהורן משך היום את התביעה שהגיש נגד החברה, בה הוא דרש להנפיק סדרה חדשה של מניות בכורה. זאת, לאחר שהתביעה כבר הובילה לשינוי האג'נדה באסיפת בעלי המניות השנתית שתכנס החברה.

אפל דרשה אישור של אסיפת בעלי המניות לפני הנפקת מניות הבכורה, אך ביהמ"ש חסם אותה מלעשות זאת, מה שסלל את הדרך להסרת התביעה מצד איינהורן.