הבורסה סגרה במגמה מעורבת: מלאנוקס זינקה ב-9.9%

המעו"ף מרוחק בכ-7.4% משיא כל הזמנים ■ התקדמות במו"מ הקואליציוני ■ הסדר חוב ב-IDB וגם בחבס ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-830 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ג') במגמה מעורבת על רקע הראלי המתמשך בשווקים הגלובליים, בעוד מדד הדאו ג'ונס בשיא חדש ומדד ה-S&P 500 רחוק כ-1% משיא כל הזמנים. מדד המעו"ף, נציין, נמצא בשיא של שנה וחצי ומרוחק כ-7.4% משיא כל הזמנים בשער 1,340 נקודות - אולם התקשה להתקרב אליו בימים האחרונים. נזכיר כי המסחר בוול סטריט החל ב-15:30 שעון ישראל, על רקע המעבר בארה"ב לשעון קיץ. מחזור המסחר הסתכם בכ-830 מיליון שקל.

בבנק ישראל מציינים היום כי עם הגורמים המקומיים המרכזיים לירידת המחזורים בבורסה בשנה האחרונה נמנית יציאת הזרים מהבורסה, ובפרט יציאתן של קרנות ההשקעה הבין-לאומיות. מהלכים אלה הושפעו, בין היתר, משינוי הסיווג במדדי ה-MSCI ומהעלייה בתפיסת הסיכון היחסי של ישראל. בנוסף, הירידה החדה, בהשוואה עולמית והיסטורית, במספר החברות הציבוריות תומכת בסברה שלהידוק הרגולציה בשוק ההון הייתה תרומה מסוימת לירידה במחזורי המסחר. השינויים ברגולציה הכלכלית על ענפים ספציפיים, לעומת זאת, לא השפיעו על מחזורי המסחר.

האופוריה בשווקים מסרבת לדעוך, כאמור. אתמול ננעל מדד הדאו ג'ונס בוול סטריט בשיא חדש, זה היום הרביעי ברציפות בעוד מדד ה-S&P 500 קרוב לשיא כל הזמנים, על רקע פרסום נתוני התעסוקה של ארה"ב ביום ו', אשר היוו הפתעה מסחררת. לפי הנתונים, נוספו למשק האמריקאי כ-236 אלף משרות בחודש פברואר ושיעור האבטלה ירד ל-7.7% (שנתי). התחזיות בשוק היו מתונות בהרבה וצפו יצירה של כ-163 אלף משרות בלבד ושיעור אבטלה של 7.9%.

בזירה המקומית, מעודדים המשקיעים מההתקדמות במגעים להקמת קואליציה. מסתמן כעת כי מספר שרי הממשלה יעמוד על 20 - כאשר לאחר פגישה בת 5 שעות בין ארבעת ראשי השותפות הקואליציוניות הבכירות, נתניהו, בנט, לפיד, ליברמן - הצליחו לרשום הארבעה התקדמות במשא ומתן סביב סוגיית גודל הממשלה. ככל הנראה הממשלה הבאה תמנה 20 שרים ו-8 סגני שרים, לא כולל ראש הממשלה ותיק החוץ שנשמר עבור ליברמן.

בתוך כך, העניק אתמול שר האוצר היוצא יובל שטייניץ רמזים ו"עצות" לשר הנכנס, ככל הנראה יאיר לפיד, לקראת התפקיד: "יש לנו אתגרים מאוד לא פשוטים, המשבר הכלכלי עוד נמשך", אמר שטייניץ בנאום הפרידה שלו, והבהיר: "התקציב הבא הוא לא פשוט - כי יעשה בו קיצוץ של מיליארדי שקלים יותר מהממוצע".

הסדרי חוב באי.די.בי ובחבס

נציגות מחזיקי האג"ח באידיבי אחזקות סיכמו אתמול עם בעל השליטה בחברה, נוחי דנקנר, על מתווה להסדר חוב. במסגרת ההסדר יקבלו מחזיקי האג"ח 235 מיליון שקל בחתימה על ההסכם, בהזרמה מהבעלים. בנוסף, בעלי האג"ח יקבלו לאורך השנים עוד 225 מיליון שקל בתשלומים (כ-40 מיליון שקל בכל שנה). (לסיפור המלא)

מניית מלאנוקס בלטה בעלייה חדה בעקבות פער הארביטראז' מול ניו-יורק.

באותו עניין, היום הודיעה דסק"ש מקבוצת IDB כי עמי אראל, מנכ"ל החברה, יעזוב את תפקידו עם פרסום דוחותיה הכספיים ב-19 במארס.

טבע במוקד על רקע חשיפת "גלובס" כי ענקית התרופות קיבלה בשנת 2011 ממדינת ישראל הטבת מס אדירה בהיקף של כ-3 מיליארד שקל. מדובר בהטבת המס הגדולה ביותר שניתנה עד היום לחברה יחידה בישראל.

דלק קידוחים ואבנר הודיעו ביום ו' כי בכוונתן להשתתף בקידוח האקספלורציה "כריש 1" ששייך לרישיון "אלון C". הקידוח יתחיל בימים הקרובים וימשך כ-3 חודשים. עלות הקידוח מוערכת בכ-90 מיליון דולר. זאת, לאחר שנובל אנרג'י הודיעה על הגדלת עתודות הגז ב"לוויתן" ועל הסטת אסדת הקידוח במאגר לרישיון "כריש".

חבס השקעות המשיכה לרכז עניין לאחר שהזהירה היום כי היא נתקלת בקשיים תזרימיים ומבקשת הסדר חוב מול מחזיקי האג"ח. לחבס השקעות חוב אג"ח של כ-450 מיליון שקל, והיא צריכה לפרוע בעוד חודשיים תשלומי קרן וריבית בסך 56 מיליון שקל למחזיקי האג"ח הקצרות מסדרה 12.

טאואר הודיעה אתמול כי זכתה במספר פרויקטים של לקוחות בשוק ה-FEM (ה-Front-End Module) - שבבים עבור טלפונים חכמים ומחשבים ניידים. לפי הערכות בשוק, תחום זה מכניס לטאואר עשרות מיליוני דולרים בשנה והחברה הגדילה את נתח השוק שלה בתחום. לפי הערכות, ההכנסות ב-2013 מהחוזים החדשים יכניסו לטאואר עשרות מיליוני דולרי, ב-2014 ואילך יגדלו יוכפלו למעל 100 מיליון דולר מהפעילות בתחום, וב-3-4 השנים הבאות ההכנסות יצמחו עד למאות מיליוני דולר בשנה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]