ההסדר ב-IDB: הזרמת 235 מ' ש' ופטור מתביעות עתידיות

קיום ההסדר תלוי בעסקה עם איש העסקים אדוארדו אלשטיין ■ בנוסף, בעלי האג"ח יקבלו לאורך השנים עוד 225 מיליון שקל בתשלומים ■ מחזיקי האג"ח יקבלו גם 15% ממניות אי.די.בי והשליטה בחברה תישאר בידיו של דנקנר

נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות סיכמו היום עם בעל השליטה בחברה, נוחי דנקנר, על מתווה להסדר חוב.

במסגרת ההסדר יקבלו מחזיקי האג"ח 235 מיליון שקל בחתימה על ההסכם, בהזרמה מהבעלים. בנוסף, בעלי האג"ח יקבלו לאורך השנים עוד 225 מיליון שקל בתשלומים (כ-40 מיליון שקל בכל שנה).

ההזרמה, ומכאן שכל קיום ההסדר, תלויים בעסקה עם איש העסקים אדוארדו אלשטיין.

מחזיקי האג"ח יקבלו גם 15% ממניות אי.די.בי אחזקות ששוות כיום מעל ל-80 מיליון שקל, והשליטה בחברה תישאר בידיו של נוחי דנקנר.

בנוסף, מחזיקי האג"ח יקבלו 4 סדרות אג"ח שיסתכמו לכ-1.5 עד 1.6 מיליארד שקל בריביות של בין 2% ל-5% צמוד למדד. התשלום האחרון בסדרות החדשות שישולמו למחזיקי האג"ח יחול אחרי השנה החמישית (החל מהשנה השישית) להסדר ויסתיים כעבור 7 שנים, כלומר עוד 12 שנים מהיום.

נציין כי עוד אשתקד הזרימו הבעלים 40 מיליון שקל על חשבון ההסדר.

פטור מתביעות משפטיות בעתיד

כמו כן, הנציגויות יתנו לבעלי השליטה והמנהלים בחברה פטור מתביעות משפטיות בעתיד אם דנקנר יצליח להביא את אלשטיין ויזרים הון לחברה. זאת גם ביחס לבעלי השליטה האחרים - משפחות מנור ולבנת - שמהם מחזיקי האג"ח מצפים לקבל פריפאסו.

בסביבת נציגות מחזיקי האג"ח מציינים שמי שיישאר עם האג"ח החדשות של אי.די.בי אחזקות עד יומן האחרון לא יקבל תספורת נומינלית. נציין כי הצדדים סיכמו על הפרק העסקי בהסדר ויש עוד מה לסגור כמו סוגיות בממשל התאגידי, צמצום עלויות ובטחונות.

כעת יצטרכו אסיפות מחזיקי האג"ח בחברה להצביע האם מאשרים את ההסדר או לא.

כאמור, כעת מחזיקי האג"ח יחכו גם להחלטתו של אלשטיין, שיחליט האם להזרים את ה-75 מיליון דולר לגנדן שרובם יופנו למחזיקי האג"ח. הסוגיה הזאת, אגב, לא סוכמה עם בנק לאומי שהוא נושה בחברת גנדן.

גורם המקורב למהלך מדבר על כך שמדובר בהסדר הוגן ללא תספורת נומינלית. "נוחי עשה מאמץ ורואים זאת". בסביבת אי.די.בי משדרים שכעת הוסרו המחסומים מהשקעת ההמשך של אלשטיין, שצפויה לקרות בימים הקרובים. כעת מאמינים באי.די.בי שבקבוצה קיבלו זמן מספק שישרת אותם בקבוצה כולה.

נציין כי כיום יש בקופת החברה כ-190 מיליון שקל.

נזכיר כי רק אתמול השיבו מחזיקי האג"ח בשלילה ליוזמה של דנקנר למתן אורכה לתקופת האופציה שניתנה לאיש העסקים הארגנטינאי, אדוארדו אלשטיין, להשקעה של 75 מיליון דולר בגנדן - החברה האם של אי.די.בי אחזקות.