אנדורן מונתה למנכ"לית האוצר; הוקם קבינט דיור בראשות לפיד

לפיד ציין כי בכוונתו להאציל למנכ"לית הנכנסת סמכויות שחסרו למנכ"לי משרד האוצר בעבר, כמנהלי ומרכזי כלל העבודה במשרד ■ המהפכה בדרך? הממשלה אישרה גם את הקמת קבינט הדיור בראשות יאיר לפיד

הממשלה אישרה היום (א') את מינוייה של יעל אנדורן לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר. זו הפעם הראשונה שאישה תכהן בתפקיד זה.

שר האוצר יאיר לפיד הציג את מועמדותה של אנדורן ואמר: "יעל היא האדם הנכון במקום הנכון והיא בעלת רקורד מרשים הן באוצר והן בשוק הפרטי. מקום עבודה שאינו יודע להכיל אשה בהריון אינו ראוי לתואר מקום עבודה".

לפיד ציין עוד כי בכוונתו להאציל למנכ"לית הנכנסת סמכויות שחסרו למנכ"לי משרד האוצר בעבר, כמנהלי ומרכזי כלל העבודה במשרד.

אנדורן הועסקה באגף התקציבים במשך 10 שנים, ובין היתר שימשה כסגנית האגף תחת שר האוצר ב-2003, בנימין נתניהו. אנדורן נחשבת בעלת ניסיון רב, בין היתר כיוון ששימשה בתפקיד בשנים הקשות בהם ביצע המשרד קיצוצים נרחבים. היא עמדה גם בראש קרנות הפנסיה הוותיקות "עמיתים" שמנהלות נכסים ביותר מ-160 מיליארד שקל.

בתחילת 2012 הצטרפה אנדורן כשותפה בזרוע החוב של קרן ויולה. אנדורן ניהלה את קרנות הפנסיה הוותיקות "עמיתים" בשנים 2005-2011 וזכתה להצלחה גדולה בתפקיד. היא הובילה מדיניות של השקעות ריאליות ומימון עסקאות גדולות, כמו השתתפות בקונסורציום למימון פרויקט הפצחן המימני של בזן, רכישת בזק על ידי שאול אלוביץ' והשקעות מהותיות בבזק, עזריאלי, אורמת ואלקטרה.

בשנים האחרונות היו מונחות בפניה הצעות רבות לחזור לשירות המדינה, החל מתפקיד ראש אגף תקציבים והממונה על שוק ההון וכלה במנכ"ל משרד ראש הממשלה. היא דחתה את כולן והעדיפה להישאר בשוק הפרטי.

כתבות נוספות בנושא:

הכוורת של יעל אנדורן: 8 המקורבים למנכ"לית האוצר הבאה

בן-בסט: "שיעל אנדורן תתעסק בגירעון, לא בתקציב החינוך"

מתח שיא באוצר: בכירי המשרד לא יודעים אם ישרדו בתפקידם

הוקם קבינט הדיור

בתוך כך, הממשלה אישרה היום גם את הקמת קבינט הדיור בראשות לפיד. בקבינט יהיו חברים שר הבינוי והבינוי אורי אריאל, שר האנרגיה והמים סילבן שלום, שר הבטחון משה יעלון, השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, שרת המשפטים ציפי לבני, שר הפנים גדעון סער ושר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ.

קבינט הדיור יהיה אמון על קביעת המדיניות הממשלתית בתחום הדיור, אישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים לייעול מדיניות הממשלה בתחום המקרקעין, התכנון והבנייה למגורים ומעקב אחר יישום ההחלטות, קידום פרוייקטים בתחום הבנייה למגורים, בין היתר לדיור להשכרה לטווח ארוך ופרוייקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי.

יש לציין, כי בקבינט הדיור אין ייצוג לבנק ישראל ולרשות המסים, למרות ההשפעה המהותית שיש לגופים אלה בתחום המשכנתאות, הריבית ומיסוי הנדל"ן.