נעילה חיובית בבורסה; אל על זינקה ב-7.1%, בבילון ב-5.8%

אי.די.בי עלתה ב-2.5% ■ הסתיימה השביתה בקרב חברות התעופה הישראליות ■ הסכם לבבילון מול יאהו ■ המדד המשולב למצב המשק עלה ב-0.1% בחודש מארס ■ מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-772 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות לאחר פתיחה שלילית כאשר מספר סוגיות מרכזיות עומדות בפתח, וביניהן אישור הקיצוצים התקציביים והעלאת יעד הגירעון על ידי משרד האוצר; הסדר החוב של נוחי דנקנר ובנק לאומי (אשר בוטל בסוף השבוע על ידי הבנק); ואישור הסכם שמיים פתוחים על ידי ממשלת ישראל אשר השליך על מניית אל על , שהודיעה אתמול בערב על חזרה לפעילות סדירה, לאחר השבתה של טיסותיה במהלך היום. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-772 מיליון שקל.

רשות ניירות ערך מנסה להילחם בהתייבשות הבורסה. כשברקע הצניחה במחזורי המסחר בת"א הודיע יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, על הקמת ועדה ציבורית לשכלול המסחר ועידוד והסחירות. האוזר הודיע על מינוי הוועדה במהלך מסיבת עיתונאים, שהתקיימה לרגל פרסום הדו"ח השנתי של הרשות והגשתו לשר האוצר ויו"ר ועדת הכספים. (לסיפור המלא)

בזירה המקומית, בנק ישראל דיווח היום כי המדד המשולב למצב המשק עלה ב-0.1% בחודש מארס. עליית המדד החודש נמוכה מאשר בחודשיים הראשונים של השנה. העלייה במדד החודש משקפת עלייה ביצור התעשייתי, ומדדי הפדיון של המסחר והשירותיים. מנגד, ירדו מדדי יצוא הסחורות והשירותיים, יבוא מוצרי הצריכה והתשומות לייצור.

עוד עמדה במוקד התוכנית הכלכלית לשנים 2013-2014 שהציג שר האוצר יאיר לפיד ופקידי האוצר לראש הממשלה נתניהו אמש. התוכנית כוללת העלאת מסים של 5 עד 14 מיליארד שקל וקיצוצים בהיקף של 18 מיליארד שקל, יחד עם רפורמות מבניות. "נכון שיהיו קיצוצים והעלאות מסים, אבל זה קצר מועד. זה יבוא, זה יכאב, וזה יילך", אמר לפיד. "נדאג שיהיו הרבה מאוד מתגייסים חדשים במהלך הכנסת הנוכחית. לא יהיו ילדים רעבים".

עוד במשק המקומי, הסתיימה השביתה בחברות התעופה אתמול, אשר נפתחה בעקבות העברת הסכם "שמיים פתוחים" בממשלה. זאת, לאחר שבמשרד האוצר הסכימו לממן כמעט 100% מהוצאות הבטחון של החברות הישראליות, לטובת הסדרת תנאי תחרות הוגנים יותר מול החברות הזרות בענף. (לסיפור המלא)

גם חובותיו של נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי, ממשיכים להדאיג את המשק המקומי. זאת, לאחר שבנק לאומי הודיע בסוף השבוע כי לא ימחל לגנדן הולדינגס, חברה פרטית של דנקנר, על חוב של כ-150 מיליון שקל - וזאת בעקבות הלחץ הציבורי סביב הפרשייה (ועוד על כך - בהמשך).

הסכם לבבילון מול יאהו

בבילון דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה לתקופה של 4 שנים, הניתנת להארכה לתקופות נוספות, עם ענקית האינטרנט האמריקאית יאהו. על פי הדיווח, שיתוף הפעולה הינו בתחום האינטרנט, הכולל בין היתר את תחום המובייל. על פי ההסכם, החברות יחלקו ביניהן את ההכנסות מפרסום באינטרנט. הנהלת החברה מעריכה כי להסכם תהיה תרומה מהותית לחברה, אך בשלב זה אין בידיה את היכולת לכמת את גובה התרומה.

סאגת הסדרי החוב בין נוחי דנקנר וחברתו הפרטית גנדן המחזיקה באי.די.בי, נמשכת. ל"גלובס" נודע כי לדעת חברת הייעוץ פאהן קנה, שנשכרה על ידי דנקנר, מצאה של-IDB פתוח NAV (שווי נכסי נקי) חיובי של בין 400 ל-900 מיליון דולר - גבוה בכ-1.45-3.3 מיליארד שקל מהתחייבויותיה, ולכן אין להתיר את הוצאתה מידי בעלת המניות הנוכחית שלה - אי.די.בי אחזקות שבשליטת גנדן של דנקנר. (לסיפור המלא)

כלל איגרות החוב ומניות אי.די.בי עמדו היום במועד לאור הפרשייה.

אל על המשיכה לרכז עניין לאור אישור הסכם "שמיים פתוחים". השבוע הגיב מנכ"ל החברה אליעזר שקדי, לאישור ההסכם, ואמר: "ממשלת ישראל קיבלה היום החלטה קשה המונעת מהתעופה הישראלית יכולת תחרות הוגנת ושוויונית".

אלווריון מינתה מנכ"ל חדש במקומו של חזי לפיד שהודיע לפני פחות משבועיים על התפטרותו לאחר פחות משנה בתפקיד. המנכ"ל החדש הוא אסף קטן, שהצטרף לאלווריון ב-2010. קטן שימש עד כה כסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]