ירידות קלות בסגירה בבורסה: קבוצת דלק עלתה ב-3.7%

ירידות גם באסיה ואירופה היום ■ סאגת אי.די.בי נמשכת: האם אלשטיין ישתלט על החברה? ■ הלמן אלדובי: "המסחר הגבוה בקבוצת דלק מסמן כנראה פעילות של משקיעים זרים"

הבורסה בת"א מיישרת קו עם השווקים בחו"ל ורשמה היום (ג') ירידות שערים קלות. וול סטריט ננעלה אמש בירידות על רקע החששות מהפחתת רכישות האג"ח של הפדרל ריזרב, כאשר התשואה על אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים עלתה לשיא של שנתיים - 2.884%. בורסות אסיה ואירופה ירדו היום ואילו המסחר בניו-יורק נפתח במגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-842 מיליון שקל.

בהלמן אלדובי מציינים היום כי "השוק המקומי ממשיך להיסחר במחזורים נמוכים על רקע חופשת הקיץ. יחד עם זאת, התנודתיות בעולם עולה עקב הצפי להקטנת תוכנית הרכישות בארה"ב. בנוסף, סקטור הגז והנפט המשיך היום את המגמה החיובית של התקופה האחרונה בציפייה לקראת שיפור בתוצאות החברות והמשך התפתחויות חיוביות בענף".

עוד אומרים בהלמן אלדובי כי "שטראוס נסחרת היום בעליות בניגוד המגמה של השוק לאחר דוחות טובים מהצפי וקבוצת דלק מרכזת את המחזור הגבוה בשוק על רקע פרסום בנוגע לדיבידנד מיוחד בעקבות מכירת מניות של חברות בנות. בנוסף, המסחר הגבוה במנייה מסמן כנראה פעילות של משקיעים זרים".

כאמור, החששות בעולם מהפחתת רכישות האג"ח של הפד (העומדות היום בהיקף של 85 מיליארד דולר בחודש) גוברים ובשווקים ממתינים בקוצר רוח לפרסום הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה, שיפורסמו מחר בערב. המשקיעים ינסו לדלות רמזים מהפרוטוקולים באשר למועד הפחתת רכישות האג"ח. ההערכה היום היא כי הפד יחל להפחית את הרכישות בסוף ספטמבר לאחר החלטת הריבית ב-17 בספטמבר.

היום לא יפורסמו נתוני מאקרו בישראל ובארה"ב. מחר, מלבד הפרוטוקולים של הפד, יפורסמו בארה"ב גם נתוני מכירות בתים יד-שנייה בחודש יולי.

קבוצת דלק מזנקת

בשוק המקומי ממשיך לרכז עניין רב הסדר החוב באי.די.בי , כאשר לדנקנר נותרו ימים ספורים להפקיד 500 מיליון שקל או שמחזיקי האג"ח ייטלו כפי הנראה את השליטה בחברה. BGI של אלכסנדר גרנובסקי, המתכננת להזרים 826 מ' ש', הוציאה היום דיווח מהותי לבורסה, לפיו גרנובסקי מציע למחזיקי האג"ח של BGI להעמיד ערבות אישית ולהעביר את האופציות לרכישת מניות אמבלייז מחברת BGI לחברה הפרטית חב"ד 770, שבאמצעותה הוא שולט ב-BGI. בכך, מנסה גרנובסקי להרגיע את מחזיקי האג"ח ולמנוע מהם לדרוש את העמדת החוב לפירעון מיידי, מהלך שירוקן את קופת המזומנים של BGI ויעמיד בסכנה את הזרמת ההון לאי.די.בי. (לסיפור המלא)

במקביל, המשקיע הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין מנהל מו"מ מול מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות, להזרמת 770 מיליון שקל תמורת כ-51% ממניות אי.די.בי פתוח, כאשר הוא עשוי להסתייע בג'ורג' סורוס ומייקל שטיינהרדט.

שטראוס , פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2013. בשורה העליונה הכנסות החברה הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל, גידול של כ-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה ההכנסות הסתכמו בכ-4 מיליארד שקל, גידול מתון של 0.7%. הרווח הנקי עלה ברבעון השני בכ-117% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועמד על 75 מיליון שקל.

קבוצת דלק המשיכה לרכז עניין ורשמה עלייה חדה.

אנטרופי מתנגדת לתגמול הבכירים בכיל ובחברה לישראל . כיל השיבה אתמול לאנטרופי וטענה ל"חוסר הבנה" ו"שטחיות", כדבריה, אך באנטרופי לא נבהלים ומתנגדים גם למדיניות השכר בחברה לישראל. (לסיפור המלא)

בסקטור הבנקים, ועד עובדי הבנק הבינלאומי מתכנן להחריף את העיצומים ולהשבית את מערך המשכנתאות. "אנו קוראים ללקוחות לזרז תהליכים, צפויים עיצומים מתמשכים. גם אם יינתן שירות, הוא יהיה חלקי", אמר ל"גלובס" יו"ר הוועד.