אנטרופי מתנגדת למדיניות השכר בחברה לישראל

אנטרופי מתנגדת למענק אשר הובטח לבכירי החברה לישראל בגין הפיצול העתידי עליו הודיעה לפני למעלה מחודש ■ המענק של המנכ"ל ניר גלעד יכול להגיע עד מיליון שקל ■ חברת הייעוץ הבינלאומית ISS דווקא אישרה את מדיניות התגמול

לאחר שיצאה נגד מדיניות השכר של חברת הדשנים כיל, מתנגדת חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי גם למדיניות התגמול והשכר של החברה-האם - החברה לישראל שבשליטת עידן עופר, מנגד חברת הייעוץ הבינלאומית ISS דווקא אישרה את מדיניות התגמול של החברה, כך נודע היום (ב') ל"גלובס".

אנטרופי מתנגדת לעניין המענק אשר הובטח לבכירי החברה לישראל בגין הפיצול העתידי עליו הודיעה החברה לפני למעלה מחודש. מענק זה לא הותנה ביעד כספי מסוים, אלא רק בעצם הוצאתו לפועל.

נזכיר כי וועדת התגמול של חברה לישראל קבעה כי אם אכן יצא לפועל מהלך הפיצול יוענק מענק מיוחד בגובה של 4 מיליון שקל למנכ"ל החברה ניר גלעד, 3.2 מיליון שקל ליו"ר אמיר אלשטיין לאלשטיין, 2.6 מיליון שקל לסמנכ"ל בכיר ו-1.6 מיליון שקל לסמנכ"ל.

זאת ועוד, לטענת אנטרופי, ועדת התגמול קבעה תקרת שכר שדומה בהיקפה לרמות הנוכחיות בחברה, לטענתה "המדיניות אינה מפרטת יעדים כמותיים גלויים לנושאי המשרה או לכל הפחות למנכ"ל וליו"ר אלא רק תיאור מילולי שלהם." בנוסף קובעת חברת הייעוץ כי תנאי הסף לתשלום מענקים בחברה שנקבע לפי רווח נקי של 100 מיליון דולר אינו אפקטיבי. "עיקר הרווח בחברה נובע מפעילות כיל, ולכן הקשר בין תנאי הסף הזה שהשגתו היא בסבירות גבוהה לבין התרומה הניהולית העודפת של מנהלי החברה, בגינם הם אמורים להיות מתוגמלים, לדעתנו נמוך".

נזכיר כי מדיניות התגמול החדשה בחברה לישראל, עליה יצביעו בעלי המניות של החברה במהלך אסיפה שתתכנס ב-3 בספטמבר, קבעה כי שכר הבסיס (ברוטו) לחודש, שאינו כולל הוצאות נלוות, יוגבל לעד 246 אלף שקל למנכ"ל, 221 אלף שקל ליו"ר, 158 אלף שקל לסמנכ"ל בכיר ו-97 אלף שקל לסמנכ"ל. תקופת ההודעה המוקדמת של הבכירים תעמוד על 6 חודשים ובנוסף הם יהיו זכאים לתקופת הסתגלות דומה.

רכיב התגמול העיקרי בשכר בכירי החברה לישראל הוא מענק, הנגזר מרווחי החברה, ובמקרה של המנכ"ל גלעד רכיב זה יכול להגיע עד 5 מיליון שקל. אצל היו"ר אלשטיין הוא יכול להגיע ל-4 מיליון שקל. קבלת מענק בגובה הרף עליון מותנה בכך שרווחי החברה יעמדו בטווח של 300-350 מיליון דולר.

נזכיר כי ועדת התגמול של החברה לישראל לא קבעה מדיניות חדשה לגבי המרכיב ההוני בחבילת השכר של בכיריה, לפי תוכנית זו, נזכיר, קיבל גלעד חבילת אופציות בשווי של כ-25 מיליון שקל, שאותן יוכל לממש בשנים 2014-2016. גלעד נהנה אשתקד משכר בעלות של כ-10 מיליון שקל: רכיב מזומן של 4 מיליון שקל והטבת מניות של כ-6 מיליון שקל. עלות שכרו של היו"ר אלשטיין, שהחליט בעקבות הלחץ הציבורי לוותר על אופציות בהיקף דומה לזה שניתן לגלעד, הגיעה אשתקד ל-7.2 מיליון שקל - מחצית מהסכום במזומן והיתרה בתשלום מבוסס מניות.

כיל נגד המלצת אנטרופי

לאחרונה חשף "גלובס" כי אנטרופי המליצה למוסדיים להתנגד למדיניות שכר הבכירים בכיל. תוכנית התגמולים של בכירי כיל כוללת, בין היתר, שכר בסיס שנתי (לפני מענקים ואופציות) של 1.24 מיליון דולר למנכ"ל החברה, סטפן בורגס, ושכר בסיס של עד 749 אלף דולר לשאר נושאי המשרה בחברה. לתוכנית זו ממליצה כאמור חברת הייעוץ אנטרופי להתנגד.

בתגובה יצאה היום כיל בחריפות כנגד אנטרופי וטענה כי כי הסיבות אותן מנתה אנטרופי בהמלצתה להתנגד למדיניות התגמול בחברה "מעידות על אי-הבנה שורשית של מדיניות התגמול שאישר דירקטוריון כיל ועל ניסיון לדחוק את הדירקטוריונים של החברות הציבוריות לאשר תוכניות תגמול זהות במהותן, מבלי להתחשב בנסיבות הספציפיות של כל חברה, בענף הפעילות שלה, באסטרטגיה העסקית ובמשך הזמן הדרוש לקשירת השקעה לתשואה. מדיניות התגמול הינה כלי ליישום האסטרטגיה העסקית ומדיניות הסיכונים, בראיית טובתם של בעלי המניות, ולכן אינה יכולה להיתפר כחליפה אחת שמתאימה לבעלי המניות של כל החברות".

חברה לישראל
 חברה לישראל