סמנכ"ל הכספים של אגד: יוצא אגף התקציבים באוצר

כך מוצאים בוגרי אגף התקציבים ג'ובים בחברות הממשלתיות ובחברות שמולן עבדו: ראובן קוגן מונה לסמנכ"ל ברכבת ■ גלעד ריקלין מונה לסמנכ"ל באגד ■ ומעניין איזה ג'וב ימצא שאול מרידור שפרש היום

"לידיעת נערי האוצר: משרת סמנכ"ל הכספים של אגד שוב פנויה" - בכותרת זו בחר "גלובס" להכתיר את הידיעה אתמול (א') על התפטרותו של חיים פלץ ממשרת סמנכ"ל הכספים של קואופרטיב התחבורה הציבורית הגדול במדינה. בידיעה הדגשנו כי פלץ, כמו גם שלושת סמנכ"לי הכספים הקודמים של אגד - עופר לינצ'בסקי, יוני שקד, ועופר ארדמן - כולם בוגרי אגף התקציבים באוצר. כמו כן ציינו כי מבקר המדינה אמור לפרסם בימים הקרובים דוח ביקורת שיצביע על ליקויים חמורים באופן שבו מפקחים האוצר ומשרד התחבורה על פעילותה של אגד, שמקבלת מאיתנו, ציבור משלמי המסים, מאות מיליוני שקלים מדי שנה.

אמש התברר לנו שבאגד לא המתינו לפרסום ב"גלובס" - סמנכ"ל הכספים הבא של הקואופרטיב כבר נבחר. האם גם הפעם מדובר ביוצא אגף התקציבים באוצר?

המועמד הנבחר גלעד ריקלין (43) הוא סמנכ"ל הכספים של מקורות. הפתעה? לא ממש. כי לפני שהגיע למקורות עשה ריקלין קריירה באגף התקציבים באוצר. הוא החל לעבוד באוצר כרפרנט בריאות והתקדם לתפקיד רכז מים וביוב ורכז מאקרו כלכלה. חבר מביא חבר? אתם אמרתם.

במקורות ביקשו היום לפרגן לריקלים וציינו כי עבד בחברה קרוב לשבע שנים שמתוכן כמעט 3 שנים בתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה. גורמים בחברה אמרו ל"גלובס" כי את ההצעה להחליף בתפקיד את חיים פלץ קיבל ריקלין רק לפני כמה ימים ולאחר התלבטות קצרה הודיע למנכ"ל כי הוא עוזב את החברה "ההצעה הייתה אטרקטיבית וריקלין החליט שאחרי שבע שנים הוא מעוניין לעבור לתחום חדש", אמרו במקורות. כמה כסף יקבל ריקלין - איננו יכולים לדעת.

אגד כידוע היא גוף פרטי שאינו מפרסם את תנאי השכר שהוא מציע לבכיריו - למרות שהוא מתקיים מכספי משלמי המסים. אנחנו רק יודעים שריקלין קיבל לאחרונה העלאת שכר במקורות ושמשכורת של מעל 40 אלף שקל לחודש במקורות בתוספת תנאים מפתים של סמנכ"ל לא הצליחה להשאיר אותו בחברה.