השיחה: ערב באופרה

איפה נראו יחד דן שילון ונרי ליבנה? ■ מי הגיע לערב התרמה ל-ALS, שנערך לראשונה בלי המייסד דב לאוטמן ז"ל? ■ ומהיכן צפה ראש ממשלת קנדה על ת"א?

אמש (ב') התקיימה הבכורה העולמית לאופרה "נשף מסכות" מאת ורדי באופרה הישראלית, בבימויו של הבמאי הפולני מיכאל זנאניינצקי, שיביים השנה גם את "פסטיבל האופרה במצדה", שיתקיים ביוני. ההפקה הגרנדיוזית, בכיכובם הכמעט בלעדי של סולנים ישראלים שחיים בארץ ובעולם, משכה אליה אורחים רבים, ביניהם אנשי עסקים ואישי ציבור.

קלוד בריטמן / צילום: יוסי כהן
 קלוד בריטמן / צילום: יוסי כהן

קלוד בריטמן

דן שילון ונרי ליבנה / צילום: יוסי כהן
 דן שילון ונרי ליבנה / צילום: יוסי כהן

דן שילון ונרי ליבנה

יוסי גרוס, עליזה יפו ודני גילרמן / צילום: יוסי כהן
 יוסי גרוס, עליזה יפו ודני גילרמן / צילום: יוסי כהן

יוסי גרוס, עליזה יפו ודני גילרמן

בין מוזמניה של חנה מוניץ, מנכ"לית האופרה, נכחו: ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי; פרופ' איתמר רבינוביץ;, עמי וליזיקה שגיא; גדעון וחנה המבורגר; לני רקנאטי; עליזה יפו; דני וג'נט גילרמן; דן שילון; שהגיע עם זוגתו החדשה, נרי ליבנה; פרופ' יוסי גרוס; עו"ד נחום פיינברג; סמי סגול וענת טמיר; עמי גניגר; שרה סלע; רוני ונאוה דיסנצ'יק; רני והילה רהב; ציפי וגיל שוחט; קלוד בריטמן; שלמה וזיוה להט; רמי ואירינה שלמור; רותי עופר; ואחרים.

ממשיכים בהגשמת חזונו של לאוטמן

דמותו של דב לאוטמן ז"ל, שנפטר לפני מספר חודשים מהמחלה ALS, עמדה במרכזו של ערב התרמה שערכה שלשום (א') עמותת ישראלס שייסד, שכל הכנסותיו יוקדשו לחקר ולמציאת מרפא למחלה, לפיתוח וליישום תוכניות תמיכה בחולים ובבני משפחותיהם. בערב, שהתקיים במוזיאון תל-אביב, נשאו דברים שרת הבריאות, יעל גרמן; בנו של לאוטמן, נעם, וחברו הקרוב, פרופ' איתמר רבינוביץ'.

איתמר רבינוביץ' ופרץ לביא / צילום: ישראל הדרי
 איתמר רבינוביץ' ופרץ לביא / צילום: ישראל הדרי

פרץ לביא ואיתמר רבינוביץ'

"דב לקח חלק בתכנון האירוע השנתי של העמותה, ובכל שנה נהג לפתוח אותו. לצערנו לא זכה להיות בו השנה. דב, שהתמודד עם ה-ALS במשך 10 שנים, לקח אחריות ואבהות על תחום ה-ALS, כפי שעשה בתחומים האחרים שהיו קרובים לליבו, ובעיניי זו תמצית גדולתו. חושיו העסקיים החדים לא קהו עם התקדמות המחלה. הוא היה פנוי לכל חולה שרצה לקבל כדור של אופטימיות", אמרה אפרת כרמי, מנכ"לית ישראלס.

מקנדה באהבה

המשלחת הקנדית המכובדת שמתארחת בימים אלה בתל-אביב, נהנית ממזג-האוויר החמים וחורשת את הארץ בשלל פגישות. מלבד ביקורו של ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר בכנסת אתמול ונאום התמיכה שלו במדינה, נפגשו חברי המשלחת, ביניהם ג'יימס מור, שר התעשייה הקנדי, עם דנה עזריאלי, סגנית יו"ר קבוצת עזריאלי ויזמים ישראלים אחרים, ליום דיונים מיוחד לעידוד שיתוף הפעולה המדינות בתחומי הגז, הדלק והמים, אנרגיות מתחדשות ותעשיות מתקדמות.

דנה עזריאלי וג'יימס מור / צילום: לם וליץ סטודיו
 דנה עזריאלי וג'יימס מור / צילום: לם וליץ סטודיו

דנה עזריאלי וג'יימס מור

עזריאלי, אזרחית קנדית שעלתה לישראל לפני כ-13 שנה, הציגה למשלחת המכובדת את הנקודה הגבוהה ביותר בתל-אביב, מנחת המסוקים שעל גג מרכז עזריאלי, לתצפית פנורמית מרהיבה על לב העסקים, ההיי-טק והיזמות של ישראל. המשלחת התאכסנה במלונות מצודת דויד וממילא בירושלים.

טוקסידו טעים

אמנם השנה, בניגוד לשנים קודמות, אין סרט ישראלי שמתחרה באוסקר, אבל הכבוד הלאומי ניצל ביום חמישי האחרון, כשאודי מירון, מנכ"ל ענני תקשורת, צעד על השטיח האדום בהוליווד, בטקס פרסי ה-TASTE, האוסקר של תעשיית הלייף סטייל. התוכנית בהפקת החברה, "אוכל רחוב מסביב לעולם" זכתה בקטגוריית "הסדרה הבינלאומית הטובה ביותר", ומנחה אותה השחקן ישי גולן ("חטופים"). אל מירון וגור התלוותה סיגל שלדג, מנהלת מחלקת השיווק הבינלאומי בענני תקשורת.


אודי מירון, סיגל שלדג וישי גולן

הפועלים חונכים

בוב גריפלד, מנכ"ל בורסת נאסד"ק, השתתף הבוקר (ג') בטקס חנוכת חדרי העסקאות והברוקראז' החדשים של בנק הפועלים, שנערך בבניין ההנהלה המרכזית של הבנק בתל-אביב. יו"ר דירקטוריון הבנק, יאיר סרוסי, אמר: "הדרך לבניית חברות ישראליות מסטארט-אפ לחברות טכנולוגיה גלובליות גדולות עוברת בבורסת נאסד"ק".


ציון קינן, בוב גריפלד ויאיר סרוסי

מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, סיפר כי נתח השוק של הבנק הוא כרבע משוק המט"ח בארץ וכחמישית מנפח המסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב.