המעילה ב-yes: חשד סביר שהעובדת מעלה ב-24 מיליון שקל

ביהמ"ש בהחלטתו על הארכת המעצר: "מעיון בתיק עולה כי קיימת תשתית ראייתית הקושרת לכאורה את החשודה למיוחס לה, וקיים חשד סביר נגדה"

בית משפט השלום בפתח-תקווה האריך בסוף השבוע ב-5 ימים את מעצרה של עובדת במחלקת הכספים של חברת yes, החשודה במעילה בהיקף של 24 מיליון שקל.

העובדת, אם ל-3 ילדים, בת 38 מהרצליה, מכחישה, באמצעות סנגורה עו"ד בני כץ, את המיוחס לה, אך בית המשפט החליט לאפשר למשטרה להמשיך בחקירה כשהחשודה שוהה במעצר.

המעצר הוארך

בהחלטתה להאריך את המעצר, כתבה השופטת סמדר אברמוביץ'-קולנדר כי מדובר בפרשיה סבוכה ומסועפת שהתרחשה על פני שנים רבות. לדבריה, "למרות שהחקירה רק בתחילתה, מעיון בתיק עולה כי קיימת תשתית ראייתית הקושרת לכאורה את החשודה למיוחס לה, וקיים חשד סביר נגדה".

בית המשפט אסר על פרסום שמה של העובדת החשודה.

מבקשת הארכת המעצר של המשטרה עולה כי העובדת חשודה שרשמה רישומים כוזבים בכרטסת הנהלת חשבונות. בנוסף, לפי החשד, היא זייפה חתימות של מורשי חתימה ב-yes על צ'קים של החברה, ואת הצ'קים היא הפקידה במרמה לחשבונותיה הפרטיים.

העובדת חשודה בביצוע עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון וזיוף בנסיבות מחמירות.

בהודעה לתקשורת שהוציאה דוברת yes לאחר המעצר נאמר כי "במסגרת תהליכי בקרה פנימיים שביצעה החברה, נמצא חשד כי עובדת בחברה ביצעה הונאה פנימית ומעלה בכספי החברה במיליוני שקלים במשך למעלה מ-10 שנים".

לדברי החברה, היא פתחה בחקירה מעמיקה ויסודית של הדברים, שלאחריה "פנתה אמש למשטרת ישראל עם הממצאים שבידה, על-מנת שתפעל לחקירה מידית של המקרה, תוך שיתוף-פעולה מלא מצדה".

פרקליטה של החשודה במעילה, עו"ד בני כץ, מסר כי מרשתו הופתעה מהחשדות נגדה ומתקשה להבינם. "היא קיבלה את המעצר בתדהמה ומכחישה את כל המיוחס לה", אמר הסנגור.