סקר: 63% קוראים לסגור את רשות השידור ולבטל את האגרה

סקר שנערך באתר "גלובס" מראה: רוב מכריע בציבור נגד אגרת הטלוויזיה ■ 85% מהציבור סבורים כי יש לבטל את האגרה ■ 22%: לגבות את האגרה בכספי המסים ■ וכמה אנשים רוצים להשאיר את המצב הנוכחי על כנו? 0

רוב מכריע בציבור הישראלי קורא לבטל את אגרת הטלוויזיה: סקר שנערך באתר "גלובס" מראה כי 85% מהציבור בישראל מתנגדים לתשלום אגרת הטלוויזיה וקוראים לבטלה, בין אם באמצעות סגירת רשות השידור ובין אם בביטול האגרה באופן ישיר וגבייתה מכספי המסים.

בסקר, בו השתתפו 3,790 גולשים, הוצגה שאלה אחת: "מה צריכה המדינה לעשות בסוגיית רשות השידור ואגרת הטלוויזיה?". 63% מהמצביעים השיבו כי יש לסגור את רשות השידור וכי אין צורך בשידור ציבורי. מנגד, 0% טענו כי יש להשאיר את המצב כפי שהוא.

במילים אחרות, הציבור מאוד לא שבע-רצון מהתנהלות אגף הגבייה של רשות השידור.

כתבות אחרונות בנושא:

רשות השידור הטילה חוב והוצל"פ על בן שבט הזולו בדרא"פ

רשות השידור עיקלה לעיוורת חשבון בנק - ותפצה אותה ב-3,000 שקל

יו"ר רשות השידור: אי-סדרים ב-800 מ' ש' בשנה במערך הגבייה

כך התעללו בכם עוה"ד שגבו האגרה; סמנכ"ל הגבייה: "כמה מהם באו לחתונת בתי. חלקם הגונים"

מהסקר עולה עוד כי 22% מהנשאלים מעוניינים בשידור ציבורי, אך סבורים כי את אגרת הטלוויזיה יש לבטל, ובמקומה יש לממן את רשות השידור מכספי המסים. המשמעות היא כי אותם משיבים אינם מרוצים מהתנהלות אגף הגבייה ברשות השידור, אותו אגף שנוהל ביד רמה על-ידי אבי כץ שעשה שימוש במשרדי עורכי דין פרטיים תוך גביית שכר-טרחה שהניב לאותו קומץ עורכי דין כ-130 מיליון שקל בשנים 2006-2013.

אם כן, כאמור, 85% מהמשתתפים בסקר השיבו כי יש לבטל את אגרת רשות השידור. 8% מהמשתתפים בסקר השיבו כי יש לבצע רפורמה והתייעלות ברשות השידור ולהפחית את האגרה, אך לא לבטלה לחלוטין.

6% נוספים השיבו כי יש לגבות את האגרה לתשלום דרך yes והוט; וכמו כן 1% מהמשיבים ענו כי יש לשמור על אגרת הטלוויזיה אך להחזיר את ביצוע הגבייה לרשות השידור בלבד ולא להשתמש בעורכי דין חיצוניים.