"לעומק התודעה" נאלץ לוותר על תקציב הפרסום של BBB

הוויתור נעשה בעקבות לחץ של מקדונלד'ס, אשר משרד הפרסום שלה, יהושע TBWA, מחזיק במניות של "לעומק התודעה"

משרד הפרסום "לעומק התודעה" נאלץ לוותר על תקציב הפרסום של רשת מסעדות ההמבורגרים BBB (בורגוס בורגר בר), בשל דרישה שהציבה רשת מקדונלד'ס למשרד הפרסום שלה, יהושע TBWA - כך נודע ל"גלובס". זאת, מאחר שיהושע TBWA מחזיק ב-33% ממניות "לעומק התודעה".

מצב זה הוא מצב ייחודי, מאחר שבדרך-כלל הקשר של משרד פרסום קטן למשרד גדול אמור לאפשר למשרד קטן ליהנות מחוזקו ומקשריו של המשרד הגדול, ולאפשר למשרד הגדול להשתמש בקטן כמקום שבו ניתן לנהל תקציבים מנוגדי אינטרסים. במקרה הזה, היחסים האלה היו כנראה קשים לעיכול עבור הלקוח.

מקדונלד'ס הוא לקוח עוגן חשוב של יהושע BBDO עם היקף תקציב שנתי של 16.8 מיליון דולר במחירי מחירון. מנגד, תקציב הפרסום של רשת BBB קטן בהרבה - כ-3 מיליון שקל. החיבור בין "לעומק התודעה" לרשת נעשה לפני 3 חודשים בלבד, כחלק מהמאמץ של הרשת להגביר את הפעילות הפרסומית.

BBB, שהיא רשת מסעדות בורגר בר בסגנון דיינר אמריקאי, הוקמה לפני כעשור ומונה כ-22 סניפים בפריסה ארצית.

לפני ההתקשרות עם "לעומק התודעה" התמקד עיקר הפרסום של הרשת בקמפיינים של חסויות, שיתופי-פעולה וסרטונים באינטרנט. משרד הפרסום האחרון שטיפל ברשת היה אלמוג-דביר. בין הקמפיינים שיצר המשרד בלט קמפיין שבו הזמינה הרשת את לקוחותיה לצלם את מגוון האפשרויות הכי משעשעות, הזויות, מאתגרות או יוצאות דופן שאפשר לעשות עם ההמבורגרים, ואז להעלותם לדף פייסבוק של הרשת.

משרד "לעומק התודעה" הוקם לפני כ-4 שנים על-ידי און גולדשטיין וזיו פופלבסקי, שהחלו את דרכם בתחום הפרסום האלטרנטיבי כמו פרסום בחדרי שירותים. בהמשך הם התפתחו לתחום האינטראקטיב, ובשנתיים האחרונות הם ניסו להפוך לשחקן גם בפרסום המסורתי. לפני כשנה הם בחרו לבצע צעד אסטרטגי ולמכור 33% ממניות החברה ליהושע TBWA.

מנכ"לית רשת BBB, אהובה תורג'מן, סירבה להגיב לידיעה.

"לעומק התודעה" אישרו את הידיעה.

BBB
 BBB