רמי לוי מצמצם את שעות הפתיחה בסניפי הרשת

הצמצום עשוי להביא לחיסכון של כ-8% בעלויות כוח-האדם בסניפים ■ ההתייעלות מגיעה לאחר שהרשת ספגה ירידה בביצועים ברבעון הראשון ■ הרשת תפחית גם את מספר האורזים, וזאת לטענת לוי בשל מחסור בכוח-אדם

רמי לוי / צילום: גלובס טי וי
רמי לוי / צילום: גלובס טי וי

אחרי שופרסל, גם ברשת רמי לוי שיווק השקמה מהדקים את החגורה: ל"גלובס" נודע כי הרשת צמצמה את שעות הפתיחה, ובחלק מהסניפים הפחיתה את מספר האורזים.

מדובר בצמצום שעתיד להפחית את ההוצאות התפעוליות של הרשת, כיוון שהוא יוצר חיסכון משמעותי בכוח-אדם ולצד זה חיסכון בעלויות השוטפות האחרות כמו למשל חשמל וכדומה.

רמי לוי, בעל השליטה ברשת, אומר כי צמצום מספר האורזים נובע ממחסור בכוח-אדם. לדבריו, "איפה שיש פחות, זה בגלל שהנערים עוד לא רוצים לעבוד. יש לנו חוסר בעובדים. לא צמצמנו".

ברשת רמי לוי מעריכים כנראה כי צמצום שעות הפתיחה לא יביא לפגיעה בפדיונות הרשת, וזאת בשל רמת הנאמנות הגבוהה שלה זוכה הרשת מצד לקוחותיה.

כך או כך, צמצום שעות הפתיחה מעורר תסכול בקרב חלק מעובדי הרשת. עובדים עמם שוחח "גלובס" אומרים כי בפועל, שכרם יורד בשל צמצום שעות העבודה שלהם בפועל. על כך אומר רמי לוי, בעל השליטה ברשת, ל"גלובס": "מי שרוצה לעבוד יותר - שיפנה אליי ויעבוד יותר. אהלן וסהלן".

צעדי ההתייעלות ברשת מגיעים לאחר שהיא ספגה ירידה בביצועים ברבעון הראשון של השנה. הרווח הנקי של הרשת צנח ב-20.9% והסתכם ב-24 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 30 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

שלושת הסניפים החדשים של הרשת שפעלו ברבעון סייעו לה להציג עלייה של כ-8% במכירות, שהגיעו ל-813 מיליון שקל, כאשר המכירות בחנויות זהות התחזקו ב-3.3%.

במקביל, הרווח הגולמי ברשת זינק בשיעור חד יותר העשוי להעיד על עלייה במחיר לצרכן, וכך שיעור הרווח הגולמי עלה מ-21% ל-21.5%.

אלא שלמרות עלייה במכירות ובשיעור הרווח הגולמי, הרווח התפעולי ברבעון ירד ב-6.7% והסתכם ב-32 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 34 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2013. הירידה הובילה לירידה בשיעור הרווח התפעולי מ-4.5% ל-3.9%.

ראוי לציין כי השחיקה ברשת רמי לוי שיווק השקמה היא חלק מהמגמה בענף, כשהרשתות שופרסל ומגה דיווחו על הרעה משמעותית הרבה יותר בביצועים. בשופרסל צנח הרווח הנקי ברבעון ב-42% ל-32 מיליון שקל, ואילו מגה חתמה את הרבעון עם הפסדים של 22 מיליון שקל.

במסגרת ההתייעלות הנוכחית ברשת רמי לוי צומצמו שעות הפתיחה בממוצע בשעה וחצי ביום, כאשר שעת הפתיחה התאחרה בחצי שעה עד שעה, ואילו שעת הסגירה הוקדמה בשעה. שעות הפתיחה והסגירה שונות מסניף לסניף, ובכל מקרה צמצום שעות הפתיחה בסופי השבוע קטן יותר.

אם עד כה סניף ממוצע היה פתוח 15 שעות ביממה, הרי שמדובר בקיצוץ של 10% בשעות הפעילות, שעשוי להביא לחיסכון של 8% בעלויות כוח-האדם של סניפי הרשת. לוי אומר כי יוכל לדעת את היקף החיסכון רק אחרי חודש שבו הסניפים יפעלו במתכונת זו.

רשת רמי לוי שיווק השקמה מונה היום 29 סניפים, והיא מתכננת לפתוח סניף נוסף בתוך שבועיים בקרית מטלון בפתח-תקווה, וכן לפתוח בשלושת החודשים הקרובים סניפים בנתיבות, בכפר-סבא ובאשקלון.

לוי אומר כי השחיקה בביצועי הרשת ברבעון היא גם כתוצאה מהעובדה שהרשת מעסיקה את העובדים של הסניפים שטרם נפתחו.

תוצאות רמי לוי
 תוצאות רמי לוי