שדה דב ייסגר מחר לטיסות אזרחיות - צפויים שיבושים

כל הפעילות האווירית האזרחית תועתק ממנו לטרמינל 1 בנתב"ג ■ כתוצאה מכך צפויים מחר שיבושים בלוח הטיסות של ארקיע וישראייר הפועלות משדה דב

שדה דב / צלם: תמר מצפי
שדה דב / צלם: תמר מצפי

שדה התעופה שדה דב ברמת-אביב ייסגר מחר (שבת) לטיסות אזרחיות בשל צמצום המסדרון האווירי האזרחי על רקע המצב הביטחוני. כל הפעילות האווירית האזרחית תועתק ממנו לטרמינל 1 בנתב"ג. כתוצאה מכך צפויים מחר שיבושים בלוח הטיסות של ארקיע וישראייר הפועלות משדה דב.

ל"גלובס" נודע כי עקב השינויים, ישראייר תדרכה את טייסיה, וכך כתבה להם בתדריך: "בימים אלה של שינויים רבים ותכופים, לו"ז משובש, פטריות בשמיים ודאגה כללית - אנא הקפדה יתרה בכל הקשור לבטיחות טיסה. דברו על זה בתדריכים ושתפו ללמידה הדדית על אירועים חריגים".

עוד נכתב לטייסי החברה: "מספר גדול מקרב טייסינו מקיים גם פעילות רבה בטייסות שלהם. שירות המילואים, השיבושים בזמנים והעתקת הפעילות לבן-גוריון גוררים במקרים רבים גם שינויים באיוש הטיסות. אנחנו משתדלים לצמצם זאת ככל הניתן. אנו זקוקים להמשך שיתוף-הפעולה וההיענות שלכם לה אנו זוכים מכם עד כה באופן גורף ומכל הלב".

בהקשר זה יש לציין כי אתמול הודיע איגוד הטייסים כי יגבה את הטייסים שגויסו למילואים ויסייע לחברות התעופה הישראליות להמשיך בשגרת טיסות.

באשר לשיבושים הצפויים בטיסות, נכתב לטייסי ישראייר בתדריך: "הפעילות בנתב"ג כפי שאתם חווים הולכת ומסתרבלת, זאת כמובן בגלל מגבלות התעבורה. לאור השיבושים בלוחות הזמנים רבים וגדולים - אנא התאזרו בסבלנות".

יצוין כי השיבושים בלוחות הטיסות בנתב"ג נובעים משינוי נתיבי ההמראות והנחיתות עקב המצב הביטחוני. אתמול דיווחנו כאן כי רשות שדות התעופה (רש"ת) שינתה את נתיבי ההמראות והנחיתות בנתב"ג: במקום המראות מכיוון מזרח למערב בימים כתיקונם, ההמראות הן כיום בכיוון ההפוך: ממערב למזרח על מסלול 08; ואילו הנחיתות הן מכיוון צפון לכיוון דרום על מסלול 21 החדש שהושק רק באחרונה ועורר את זעמם של יישובים רבים שנכנסו למעגל רעש המטוסים.

בתוך כך, טיסה אזרחית של חברת התעופה הפולנית לוט, שעשתה הלילה את דרכה מפולין לישראל, הגיעה לנחיתה בזמן "צבע אדום" וקיבלה הנחיה להמתין באוויר. אלא שהטייס החליט לצאת לנחיתה בשדה חליפי בלרנקה ומשם שב לפולין עם הנוסעים.

בדיוק מסיבה זו רש"ת הנחתה את חברות התעופה הזרות לטוס לישראל עם כמות דלק גדולה יותר מהרגיל, למקרה שתצטרכנה להמתין באוויר עד שאזעקת "צבע אדום" שוכחת.