מסתמן: עובדי רשות השידור יישארו בת"א ולא יעברו לירושלים

עובדי רשות השידור במתחם הקריה בת"א, שצפוי להימכר, עשויים לעבור למתחם הטלוויזיה החינוכית ברחוב קלאוזנר ברמת-אביב

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

תוכנית ההעברה המיידית של עובדי רשות השידור מתל-אביב לירושלים מתרחקת. ל"גלובס" נודע כי התנגדות ההסתדרות למהלך והגיבוי שהיא זוכה מגורמים באוצר מבססים דווקא את המהלך של חיפוש מקום חלופי בתל-אביב עבור העובדים במתחם הקריה בעיר.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אחת האפשרויות המובילות היא העברת העובדים למתחם הטלוויזיה החינוכית ברחוב קלאוזנר ברמת-אביב.

לדברי אריאל יעקבי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, יש הסכמה גם עם איגודי העיתונאים כי לא יעתיקו את מקום העובדים התל-אביביים לעיר אחרת, על אחת כמה וכמה שלא הושלמו עדיין הסכמי הפרישה וההעסקה של העובדים שיישארו ברשות השידור.

המפרק, בעצה אחת עם האוצר, ביקש לפנות בהקדם האפשרי את מתחם הקריה בתל-אביב, הסמוך למתחם שרונה היוקרתי, על מנת לממש את נכסי הנדל"ן במקום. מימוש זה אמור לממן את הסכמי הפרישה של העובדים מרשות השידור.

ככל שייכנס כסף מוקדם יותר, אז יוכל להתחיל לצאת לפועל הליך הפרישה. ל"גלובס" נודע כי עשרות עובדים כבר ביקשו לפרוש מרשות השידור, והדיונים מולם עדיין מתעכבים.

על-פי החוק של רשות השידור, אמור להיות מתחם לשידור הציבורי שישדר מתל-אביב, זאת בנוסף לבסיסו המרכזי של תאגיד השידור החדש, שאמור להיות בירושלים. כיום כולל המתחם בתל-אביב 8 אולפני רדיו המשרתים את תחנות קול ישראל, אולפני טלוויזיה ומשרדים.

הבעיה במעבר למתחם הטלוויזיה החינוכית, כפי שהמליץ גם רם בלניקוב, שנשכר כיועץ לתהליך המעבר וההקמה, היא היעדר מתקני רדיו במקום. לצורך מעבר הפעילות יהיה צורך בהשקעת סכום לא מבוטל של מיליוני שקלים - כבר עכשיו - להקמת אולפנים מתאימים במקום.

כמו כן, עובדי הטלוויזיה החינוכית, עמם עדיין לא הגיעו להסכמים באשר לעתידם, צפויים להתנגד לכניסת עובדי רשות השידור למתחמם.