משלם את המחיר: רונן אשכנזי מתפטר מדורי בניה

לאחר הטלטלה בקבוצת הנדל"ן א. דורי, מנכ"ל הקבוצה ויו"ר דורי בנייה, רונן אשכנזי, מתפטר מתפקידיו: "בנסיבות אלה לא אוכל לעבור לסדר היום"

רונן אשכנזי / צילום: תמר מצפי
רונן אשכנזי / צילום: תמר מצפי

לאחר הטלטלה בקבוצת הנדל"ן א. דורי, מנכ"ל הקבוצה ויו"ר דורי בנייה, רונן אשכנזי, מתפטר מתפקידו. בהודעת ההתפטרות ששלח היום לדירקטוריון החברה, כתב אשכנזי כי "על רקע הטלטלה שעברה חברת הבת דורי בנייה בתקופה האחרונה ולאחר שהצלחנו לייצבה ולהחזירה למסלול פעילות נכון, מצאתי כי בנסיבות אלה לא אוכל לעבור לסדר היום, ועל פי ערכי הניהול בהם חונכתי, החלטתי כי מן הראוי הוא להפסיק לכהן כמנכ"ל החברה".

התפטרותו של אשכנזי תכנס לתוקף ב-2 בנובמבר, ואחריה יחזור להתמקד בתפקידו כמנכ"ל גזית גלוב ישראל, כלשונו. אשכנזי ישאר כדירקטור בדורי בנייה.

ההתפטרות מגיעה לאחר שחברת הנדל"ן הודיעה בחודש יולי על צפי להפסד של 250-350 מיליון שקל עקב "סטייה מהותית" באומדני עלויות פרויקטים. לאחר מכן קרסה מניית החברה, והחלו להגיע תביעות יצוגיות, ביניהן אחת בהיקף 40 מיליון שקל, בטענה כי דורי בנייה הטעתה את ציבור המשקיעים שרכשו את מניותיה לאורך תקופה ארוכה, על בסיס דוחות כספיים ודיווחים שאינם משקפים את מצבה הכספי האמיתי.

לאחר מכן התברר שההפסד של דורי בניה היה גדול מהתחזית הפסימית בקרוב ל-100 מיליון שקל, ומסתכם בכ-440 מיליון שקל. עוד התברר בעקבות בדיקת הוועדה המיוחדת והבודקים החיצוניים לחברה, שדורי 'חיה בבועה' מאז סוף שנת 2012 ועד הרבעון השני השנה; הנתונים בספרים בתקופה הזו ביטאו עולם שונה בתכלית מהנתונים בשטח.

בכייה לדורות: מה הסיבות לטעויות באומדנים של דורי בניה?