הסלוגן החדש של רשת מקדונלד'ס מושך אליה אש

בחברה לא אישרו כי הקמפיין החדש אכן ילווה בסיסמה "'lovin' beats hatin", שיצרה סערה ברשת עם חשיפתה

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס מתכננת לצאת בחודש ינואר הקרוב בקמפיין שיווקי רחב-היקף, כולל שיבוץ יוקרתי של פרסומת במהלך הסופרבול הקרוב בחודש פברואר, אך נראה כי עוד לפני שיצאה לדרך היא כבר זוכה לחיצי ביקורת קשים ומכאיבים.

מקדונלד'ס משתמשת כבר כמה שנים טובות בסלוגן "I'm lovin' it", ועל רקע זה היא ניסתה ללכת על סלוגן חדש לקמפיין החדש, בתקווה למשוך אליה בחזרה לקוחות אובדים. זאת, לאחר שלפני שבוע וחצי פרסמה את הדוחות שלה והציגה את הרבעונים הגרועים שלה מזה שנים, עם ירידה של 30% בהכנסות נטו לרבעון השלישי.

הסלוגן החדש של מקדונלד'ס - "'lovin' beats hatin" - הוא תולדה של הביקורות ורגשות השנאה שהחברה סופגת ברשת בתקופה האחרונה. אך נראה כי הניסיון להראות שאהבה תנצח למרות הכול לא ממש עומד במבחן המציאות.

ב"וול סטריט ג'ורנל" חשפו את הסלוגן החדש של מקדונלד'ס בשבוע שעבר, ומאז הרשת גועשת סביב הסלוגן השנוי במחלוקת. באתר אמנם הבהירו כי הסלוגן החדש הוא רק עבור קמפיין מושקע אך זמני, וכי הוא לא יחליף את הסלוגן הישן והוותיק.

עם זאת, במקדולנד'ס, שהוציאה בשנה שעברה מיליארד דולר על פרסום בארה"ב בלבד, לא אישרו את חשיפת "הוול סטריט ג'ורנל", ודוברת מטעם החברה מסרה לעיתון כי "אנחנו תמיד עובדים על קריאייטיב חדש, אבל זה מאוד ספקולטיבי לדבר על קמפיינים עתידיים ובטח על פרסומות לסופרבול".

משתמשים בטוויטר, אגב, לא התרשמו מהניסיון של דוברת במקדונלד'ס להתחמק מהקמפיין המתוכנן. כך, אחד הגולשים תהה אם מדובר בסלוגן הגרוע ביותר בהיסטוריה של הפרסום. גולש אחר כתב שמקדונלד'ס צריכה ללכת עם הסלוגן: "בבקשה אל תצחקו עלינו", ואחר טען כי זה מנצח את הסלוגן "מקדונלד'ס - אתה עדיין אוכל את זה", כפי שצוטט באתר "ביזנס אינסיידר".

הביקורות נגד הקמפיין, לצד החשיפה שלו ב"וול סטריט ג'ורנל", באות על רקע קמפיין אחר שהשיקה הרשת בחודש שעבר תחת השם: "Our Food, Your Questions", שנועד לפזר את הערפל סביב השמועות בנוגע למזון שנמכר בענקית המזון, ובמסגרתו יכולים אזרחים בארה"ב לשאול שאלות "נוקבות" את הרשת ולקבל תשובות ישירות מאנשי החברה. אחד הסרטונים אמנם צבר פופולריות בקרב גולשי יו-טיוב, אך כמחצית ממי שהצביעו בחרו לסמן את הסרטון כ"לא אהוב".