"ישראל היום" מחסל סופית את עסקיו עם "הארץ"

בשבועות האחרונים הפסיק "ישראל היום" את הדפסת שארית הגיליונות שהמשיך להדפיס בבית הדפוס של קבוצת "הארץ", ובאחרונה הודיע כי הוא מפסיק גם להיעזר בשירותי ההפצה של הקבוצה

"ישראל היום" מפסיק בימים אלה באופן סופי את קשריו העסקיים עם קבוצת "הארץ". ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים הפסיק העיתון את הדפסת שארית הגיליונות שהמשיך להדפיס בבית הדפוס "גרפו פרינט" בתל-יצחק, השייך ל"הארץ", ובאחרונה הודיע כי הוא מפסיק גם להיעזר בשירותי ההפצה של "הארץ".

ההדפסה תעבור לבית הדפוס של "ישראל היום" בבת-ים, ואילו ההפצה תעבור לחברת אינטלקט, המספקת שירותי הפצה לעיתונים שבשליטת שלדון אדלסון.

לאורך השנים, עיקר הדפסת העיתון החינמי התבצעה בבית הדפוס של "הארץ", עד אשר רכש "ישראל היום" את בית הדפוס של העיתון "מעריב", לפני שנה בדיוק.

בניגוד לגיליונות העיתון, המחולקים במוקדים שונים בחינם על-ידי דיילים, המשיך "ישראל היום" לעשות שימוש במפיצי עיתון "הארץ" לטובת חלוקה לבתיהם של המנויים לעיתון. על-פי ההערכה, אלה מונים כ-10 אלף מנויים. כדי להקל את ההפצה, אותם גיליונות גם המשיכו להיות מודפסים בבית הדפוס בתל-יצחק.

כבר לפני מספר חודשים הודיעו ב"ישראל היום" ל"הארץ" כי בכוונתם להפסיק את ההדפסה בתל-יצחק באופן סופי ולהעבירה לבית הדפוס שבבת-ים. כתוצאה מהחלטה זו גם הודיע העיתון בימים האחרונים כי הוא מפסיק גם את השימוש בהפצה. בכך ניתק "ישראל היום" סופית את יחסיו העסקיים עם "הארץ-דה מרקר", ומדובר בסך-הכול באובדן הכנסה של עשרות מיליוני שקלים בשנה האחרונה.

מאז רכש "ישראל היום" את העיתון "מקור ראשון", הועברה גם הפצתו לחברת "אינטלקט", וההערכה היא כי בחודש האחרון משקיע העיתון מאמצים לבסס מערך הפצה משוכלל יותר. בשבועות האחרונים נעשתה פנייה מצד אינטלקט למפיצי "מקור ראשון", ובה הוא מציע להם להגדיל את משרתם לטובת חלוקה יומית של "עיתון נוסף".

ב"הארץ" אישרו את הדברים. ב"ישראל היום" סירבו להגיב.