החניון מפוצץ - והאגרה במקטע בנתיב המהיר תבוטל

חברת הנתיב המהיר: ההחלטה תקפה לשנתיים הקרובות ויכולה להשתנות בעתיד

מסתבר שהנתיב המהיר הפופולרי בכביש מס' 1 הוא יותר מדי פופולרי: חברת הנתיב המהיר הודיעה היום (ה') על ביטול האגרה במקטע המוביל מנתב"ג לחניון בנתיב המהיר; הסיבה: החניון פשוט מלא עד אפס מקום.

"נהגים הנוסעים רק במקטע הראשון של כביש הנתיב המהיר לתל אביב לא יחויבו עוד בתשלום", הודיעה החברה. מדובר במקטע המתחיל בכביש מס' 1 סמוך למחלף נתב"ג ומגיע עד חניון ה"חנה וסע" הסמוך למחלף שפירים.

הנתיב המהיר נפתח ב-2011 והוא כביש אגרה בן 13 ק"מ המחולק לשני מקטעי כביש ובמרכזם חניון "חנה וסע" בסמוך למחלף שפירים על כביש מס' 1.

ההחלטה לבטל את האגרה התקבלה בעקבות הנחיית חברת כביש חוצה ישראל, הרשות הממונה על פרויקט הנתיב המהיר. לפי ההחלטה החדשה, נהגים הנוסעים רק במקטע הכביש הראשון יהיו פטורים מתשלום אגרה והנסיעה אינה כרוכה ברישום כמנוי. החברה מדגישה כי ההחלטה תקפה לשנתיים הקרובות ויכולה להשתנות בעתיד.

הנסיעה במקטע הכביש השני, הנמשך ממתחם החנייה בחניון שפירים ועד אחרי מחלף קיבוץ גלויות בנתיבי איילון, כרוכה ברישום מראש ובתשלום אגרה.

בחברת הנתיב המהיר מסבירים כי ההנחיה בנושא התקבלה לאור מגמה של החודשים האחרונים בה החניון בשפירים, ובו כ-2,000 מקומות חניה, התמלא כמעט עד אפס מקום. בעקבות זאת עלה חשש כי נהגים שיגיעו ממקטע הכביש הראשון כדי להחנות את רכבם ולעשות שימוש בשירות ההסעה, לא ימצאו מקום חניה וייאלצו לשוב לנסיעה בכביש 1. זאת, לאחר שחויבו באגרה ולא זכו לשירות המלא שמציע הנתיב המהיר.

לפי נתוני החברה, כ-135 אלף נסיעות מתבצעות בנתיב מדי חודש (משלמי אגרה ופטורים). בחברה מוסיפים כי בשנת 2014 נרשמה עלייה של 20% בנהגים שנסעו בנתיב כרכב רב-תפוסה (4 נוסעים ומעלה), קיבלו פטור בחניון ונהנו מנסיעה חינמית ומהירה לתל אביב.