נעילה מעורבת בוול סטריט: מיילאן עלתה 8.5% וטבע ב-1.5%

טבע הציעה לרכוש את מיילאן תמורת 41 מיליארד דולר במניות ומזומן ■ אקסלנס: "טבע עוד תגדיל את ההצעה שלה" ■ פרשנות: השוק אוהב את עסקת טבע-מיילאן - אבל מה הסיכון? ■ בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע מבול דוחות לרבעון הראשון של 2015 ובהמשך למגמה חיובית באירופה ואסיה. בזירת המאקרו לא פורסמו היום נתונים. טבע עמדה במוקד המסחר לאור הצעת הרכש למיילן תמורת 41 מיליארד דולר במניות ומזומן.

היום לא נאמו בכירי הפדרל ריזרב, והמשקיעים ייאלצו להמתין עד לישיבת הריבית הקרובה ב-28-29 באפריל כדי לשמוע מוצא פיהם של קובעי המדיניות המוניטרית, ובדגש על מועד העלאת הריבית לראשונה מזה שנים.

המהלך של הבנק המרכזי בסין של הזרמת נזילות לעידוד הצמיחה עדיין משפיע לטובה על השווקים. הבנק הוריד את יחס הרזרבות (הדרישה לבטחונות) של הבנקים (RRR) ב-1%, מה שיכול להתבטא בעוד 200 מיליארד דולר שיהיו זמינים להלוואות מהבנקים.

משבר יוון מסרב להיפתר והחשש הוא כי המדינה תתרוקן בקרוב ממזומנים ותיכנס לחדלות פירעון. לפי דיווחים בבלומברג, הבנק המרכזי האירופי בודק אפשרות לסייע למערכת הבנקאית היוונית באמצעות "קרן הסיוע לנזילות חרום" לבנקים (ELA).

כאמור, בזווית הישראלית נמצאת היום טבע בחזית, עם הצעת הרכש שפרסמה למיילן. הצעת הרכש של טבע הינה במחיר של 82 דולר למניית מיילן , קרי עסקה בהיקף 41 מיליארד דולר במזומן ומניות. (לסיפור המלא)

"עסקת פריגו תתפוצץ, אך טבע לא 'תתאבד' על רכישת מיילאן"

דופונט דיווחה לפני הפתיחה על רווח של 1.34 דולר למניה, לעומת הצפי ל-1.31 דולר למניה. ההכנסות הסתכמו ב-9.37 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-9.41 מיליארד דולר.

יאהו צפויה לדווח על רווח של 18 סנט למניה.

הארלי דוידסון דיווחה על רווח של 74.5 מיליון דולר, או 35 סנט למניה לעומת צפי ל-34 סנט למניה, על הכנסות של 1.03 מיליארד דולר לעומת צפי ל-1.06 מיליארד דולר. עם זאת, החברה חתכה את תחזית המכירות.

לוקהיד מרטין דיווחה על רווח של 2.74 דולר למניה, לעומת צפי לרווח של 2.5 דולר למניה, על הכנסות של 10.1 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-10.2 מיליארד דולר.

IBM דיווחה לאחר הנעילה אמש על ירידה הרבעונית ה-12 ברציפות בהכנסות ל-19.6 מיליארד דולר, מתחת לצפי האנליסטים. ברווח החברה עקפה את התחזיות עם 2.91 דולר למניה, לעומת הצפי ל-2.82 דולר.