"טבע יודעת מה היא תצטרך למכור כדי להעביר את העסקה"

בלומברג אינטליג'נס: "מה שקורץ לטבע הוא שהעסקה הזו תאפשר לה לצמוח באופן מיידי ולהקטין את החשיפה שלה לירידה במכירות הקופקסון, שתגיע באופן בלתי נמנע" ■ אקסלנס: "טבע עוד תגדיל את ההצעה שלה"

חברת טבע / צילום: רויטרס
חברת טבע / צילום: רויטרס

"מה שקורץ לטבע הוא שהעסקה הזו תאפשר לה לצמוח באופן מיידי ולהקטין את החשיפה שלה לירידה במכירות הקופקסון, שתגיע באופן בלתי נמנע", אומר סם פאצלי, אנליסט בבלומברג אינטליג'נס, בהתייחסות להצעתה של טבע לרכוש את מילאן תמורת 41 מיליארד דולר.

בנוסף מציין פאצלי כי "אנחנו עדיין צריכים לקחת בחשבון את ההשלכות של ההגבלים העסקיים".

ג'ניפר רי, אנליסטית בבלומברג אינטליג'נס, טוענת דווקא כי אין סיבה לחשוש מהרגולציה. "חברות פארמה הן מתוחכמות מאוד בענייני הגבלים עסקיים, והן יודעות מה צריך לעשות כדי להעביר את העסקה. מרבית הסיכויים הם שטבע יודעת מה היא תצטרך למכור".

במכתב ששלח ויגודמן ליו"ר מיילן, הוא ציין כי להערכתו לא צפוי כל מכשול בהשלמת האיחוד.

גלעד אלפר מאקסלנס מציין כי להערכתו העסקה תיצור חברת ענק ללא נכסים שיכולים להגביר את הצמיחה בטווח הקצר. עם זאת, להערכתו, טבע עוד תגדיל את ההצעה שלה.

בתוך כך, BMO העלתה את הדרוג של מיילאן ל"תשואת שוק" מ"תשואת חסר", והעלתה את מחיר היעד של המניה מ-41 דולר ל-71 דולר. להערכת הפירמה, בעלי המניות במיילאן יסחטו מטבע הצעה טובה יותר, או לחילופין, מיילאן תצליח להתגונן מהשתלטות. מניית טבע, מנגד, סופגת הורדת דירוג ל"תשואת שוק".

גם עומר רפעת, אנליסט תרופות ב-Evercore ISI, מאמין כי "מיילאן הולכת להתגונן ברצינות" מפני ההשתלטות של טבע. "אני לא מאמין שטבע תצליח לעשות את זה", הוא אומר, ומעריך כי טבע תגדיל את הצעתה עד ל-90 דולר למניה.

עוד בנושא:

עסקה היסטורית: טבע מציעה לרכוש את מיילאן תמורת 41 מיליארד דולר

ויגודמן ליו"ר מיילאן: "ניתן להשלים העסקה באופן מיידי"

פרשנות: השוק אוהב את עסקת טבע-מיילאן - אבל מה הסיכון?

רכישה כן, בכפייה לא: מה צפוי לקרות כעת?