ויגודמן ליו"ר מיילאן: "ניתן להשלים העסקה באופן מיידי"

מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, ליו"ר מיילאן, רוברט קורי: "איחוד בין טבע למיילן טומן בחובו יתרונות אסטרטגיים ופיננסיים משמעותיים לשתי החברות"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

במסגרת הצעת הרכש של טבע, שלח מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, מכתב ליו"ר מיילאן, רוברט קורי, מכתב שבו הוא טוען כי "איחוד בין טבע למיילן טומן בחובו יתרונות אסטרטגיים ופיננסיים משמעותיים לשתי החברות". ויגודמן, בניגוד להערכות מיילאן, מציין כי לא צפוי כל מכשול בהשלמת האיחוד. בנוסף כותב ויגודמן כי "העסקה המוצעת הינה בת ביצוע באופן מידי, וניתן להשלימה במהרה".

"האיחוד המוצע בין טבע למיילן יביא ליצירת חברה מובילה בתעשייה, בעלת יכולת אמיתית לשנות את תחום הגנריקה הגלובלית. החברה תפעל על פי מודל עסקי ייחודי, המבדל אותה מחברות - אחרות, וכן תהנה מן היכולת למנף את נכסיה ויכולותיה המשמעותיים בגנריקה ובתרופות מקור. אנו בטוחים שאיחוד בין טבע ומיילן הינו אלטרנטיבה אטרקטיבית עבור מיילן ובעלי מניותיה, המייצרת ערך רב בהרבה מאשר זה הנובע מההצעה שהגישה מיילן על פריגו", כתב ויגודמן.

ויגודמן מעריך כי "איחוד בין טבע ומיילן יביא ליצירת חברה מובילה בתחום התעשייה הפרמצבטית, בעלת יכולת למנף תשתית רחבת היקף, יעילה ומתקדמת יותר, רשת תפעולית, פורטפוליו מוצרים מגוון ורחב היקף, יכולות מסחור ופריסה גיאוגרפית משמעותיים ויעילים הרבה יותר. יחד, נבסס מודל עסקי ייחודי הנבדל מזה של חברות אחרות, המתמקד בטכנולוגיות מורכבות ומוצרים ברי קיימא, בשילוב עם יכולות איתנות בפיתוח ומסחור תרופות מקור. האיחוד יביא לשיפור יכולת ההתמודדות עם התמורות והשינויים התכופים המאפיינים את צרכי המטופלים ומערכות הבריאות ברחבי העולם בימים אלו. בנוסף, לחברה המאוחדת יהיה פרופיל פיננסי משופר, אשר ייצור את האפשרות להפחית במהרה מינוף ולממן צמיחה עתידית בגנריקה, תרופות מקור, ובנקודות הממשק של - השניים. התוצאה תהיה ארגון רחב היקף ופריסה אשר יהוו כר למצוינות בסביבה הקיימת כיום. בטוחני שאתה מעריך זאת. לאור האמור לעיל, אנו מאמינים שעל שתי החברות לשאוף לאיחוד זה כעת.

"עסקה זו ייחודית בתמורתה לבעלי המניות של מיילן: פרמיה משמעותית מראש, תמורה במזומן ונזילות משמעותיים באופן מידי, וכן בעלות בחברת תרופות גלובלית מובילה, אשר עשויה להניב להם רווח נוכח הערך החיובי אשר ייווצר מהאיחוד. יתרונות אלה אינם משתקפים לבעלי מניות מיילן בהצעת הרכישה של פריגו או במסגרת האסטרטגיה הנוכחית של מיילן, כשלעצמה.

"יש לנו ניסיון מוצלח ביותר בביצוע אינטגרציה של חברות המאופיינות בגיוון רב מבחינה עסקית, גאוגרפית ותרבותית. אנו לא צופים כל מכשול בהשלמת האיחוד בצורה מוצלחת, אשר תבטיח שמירה על המאפיינים הטובים ביותר של כל אחד מהארגונים שלנו, וזאת במיוחד נוכח מאפייני הליבה אותם אנו חולקים, ובהם המיקוד בגנריקה, נוכחות גיאוגרפית משלימה ותרבויות מונחות הצלחה. החברה המאוחדת תספק - הזדמנויות חדשות ומשמעותיות לעובדי שתי החברות.

"העסקה המוצעת הינה בת ביצוע באופן מידי, וניתן להשלימה במהרה. אנו ויועצינו בחנו בזהירות את - ההיבטים הרגולטוריים של איחוד טבע ומיילן, ואנו סמוכים ובטוחים שנוכל להתוות את העסקה כך שלא תכלול חסמים מהותיים להשלמתה. העסקה תתווה באופן הפשוט ביותר שניתן, על מנת לאפשר קבלת אישורים רגולטוריים במהירות. אנו מתכוונים להגיש בקשה לאישור בהתאם ל- Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act of 1976 ולהתחיל בהקדם את הליך מתן ההודעה למועצה האירופית".

ויגודמן מתייחס לביטול הצעת הרכש על ידי מיילאן, עוד בטרם פורסמה ההצעה, ומציין כי "התאכזבנו נוכח התייחסותך בטרם עת לאיחוד אפשרי בהודעה לעיתונות שפורסמה על ידכם, וזאת טרם שהקדשת את הזמן לשמוע את הרציונל העומד מאחורי הצעתנו, לרבות הרציונל העסקי, של איחוד אפשרי. אנו נקבל בברכה הזדמנות להפגש עמך על מנת לדון בעמדתך ולדון - בהרחבה על הרציונל העומד מאחורי הצעת האיחוד, על יתרונותיה הפיננסיים כמו גם היתרונות הגלומים בה לבעלי העניין שלנו.

"ההצעה אושרה פה אחד על ידי דירקטוריון החברה שלנו ואנו מחויבים לחלוטין לביצוע האיחוד. לאור היתרונות הגלומים בעסקה והאפשרות להשלים אותה באופן מידי, אנו מאמינים שיהיה זה נכון אם שתי החברות יחלו בקיום דיונים בהקדם האפשרי. אנו מאמינים שהשלמת העסקה באמצעות משא ומתן מואץ עולה בקנה אחד עם טובתן של טבע ומיילן, כמו גם בעלי המניות שלהן. לאור האמור לעיל, אנו מוכנים להתחיל לעבוד עמך בהקדם האפשרי, ולהקצות את הזמן והמשאבים הנחוצים להשלמת העסקה במהרה. שכרנו את שירותיהם של פירמת Barclays and Greenhill & Co כיועצי המימון שלנו ופירמת Kirkland & Ellis LLP כיועצים המשפטיים שלנו לעסקה זו.

"הצעה בלתי מחייבת זו כפופה לתנאים המקובלים, ובהם קבלת אישורים רגולטוריים. העסקה אינה מותנית בקבלת תנאי מימון או בהצבעת בעלי המניות של טבע. בנוסף, ההצעה כפופה לכך שמיילן לא תשלים את רכישת פריגו, כפי שהוצע על ידה, או כל עסקה אחרת".