הוצאות הפרסום בדיגיטל בארה"ב יגיעו השנה ל-60 מיליארד דולר

הרשתות הקמעונאיות הן המפרסמות הגדולות בתחום ■ הפרסום בווידיאו יגיע השנה לכ-8 מיליארד דולר

גלישה באינטרנט, מיילים / צילום: שאטרסטוק
גלישה באינטרנט, מיילים / צילום: שאטרסטוק

הוצאות הפרסום בדיגיטל בארה"ב יגיעו השנה ל-58.61 מיליארד דולר, והרשתות הקמעונאיות צפויות להחזיק בנתח המשמעותי של ההוצאות עם 22% מכלל העוגה (12.91 מיליארד דולר) - כך עולה מנתונים חדשים שפרסמה חברת המחקר המובילה eMarketer.

למעשה, הדומיננטיות של הרשתות הקמעונאיות בהוצאות הפרסום הדיגיטלי בארה"ב רבה, והנתח שלהן בעוגה כמעט כפול מזה של התחומים שמתחתיהם.

הפרסום בדיגיטל בארהב פילוח
 הפרסום בדיגיטל בארהב פילוח

כך, יצרניות הרכב מחזיקות נתח של 12.5% ויוציאו השנה 7.3 מיליארד דולר כדי לפרסם באינטרנט. צמודות אליהן נמצאות חברות השירותים הפיננסיים עם 12.3% ו-7.19 מיליארד דולר.

ב-eMarketer מציינים כי זו השנה הראשונה מאז תחילת העשור שבה תעשיית הרכב מובילה על תעשיית הפיננסים.

עם זאת, התמונה מתהפכת כשבוחנים את שוק הפרסום במובייל בלבד. גם שם הרשתות הקמעונאיות אמנם מובילות עם שיעור דומה מהעוגה (23.2%) והוצאות צפויות של 6.65 מיליארד דולר במהלך השנה הנוכחית; אולם חברות הפיננסים במקום השני (12.1% ו-3.49 מיליארד דולר), ומיד אחריהן תעשיית הרכב (12% ו-3.43 מיליארד דולר).

בסך-הכול צפויים המפרסמים להוציא 28.72 מיליארד דולר על פרסום במובייל בארה"ב במהלך השנה הנוכחית, לפי הערכות eMarketer.

הבדיקה של חברת המחקר התייחסה גם לפרסום הפרוגרמטי, זה שנשען על דאטה, זמן אמת ואלגוריתמיקה כדי לקבוע מחירי פרסום. נראה כי המפרסמים האמריקאים מתכוונים להוציא השנה כ-15 מיליארד דולר בתחום, וגם כאן הקמעונאות מובילה עם כ-25% מהשוק.

הפרסום בווידיאו אמור לגלגל 7.77 מיליארד דולר השנה, כשכ-20% ממנו יילך לקמעונאות (1.55 מיליארד דולר), תעשיית הרכב תחזיק 14.6%, ואחריה הטלקום עם 11.1%.

הפרסום בערוצי הדיגיטל אמנם נועד לקידום רכישות אונליין, אבל לא רק. העובדה שאנשים משתמשים באינטרנט ככלי למחקר ולהשוואת מחירים טרם הקנייה בחנות, או בזמן השהייה בה פיזית, פותחת למפרסמים מקום נוסף כדי לקדם את עצמם אל מול עיניהם של הלקוחות הפוטנציאליים.