"ג'יבריל רג'וב מחפש יתרונות אישיים בפיפ"א, לא ספורטיביים"

סופית: השעיית ישראל מהכדורגל הבינלאומי תעלה מחר להצבעה בקונגרס פיפ"א, לאחר שמאמצי הדיפלומטיה של יו"ר ההתאחדות עופר עיני והמשלחת הישראלית - כשלו ■ בפגישה עם בלאטר, הציג נשיא פיפ"א לישראלים דרישות חדשות מצד הפלסטינים - ביניהן התערבות של האו"ם ■ עיני: "התנגדנו לכך בתוקף; אנחנו מתכוננים למאבק עד הדקה ה-90" ■ שליח "גלובס" מדווח מציריך

ספ בלאטר וג'יבריל רג'וב / צילום: רויטרס
ספ בלאטר וג'יבריל רג'וב / צילום: רויטרס

עכשיו זה סופי: השעיית ישראל מפיפ"א ומהכדורגל הבינלאומי תעלה מחר (ו') להצבעה בקונגרס של הארגון בציריך, שווייץ.

אתמול עוד קיוו במחנה הישראלי לטוויסט של הרגע האחרון שיאפשר הצבעה בעניין "רך" יותר מהשעיה: מסמך ארבע הנקודות של ישראל, שהציע פיתרונות לקשיים הפלסטיניים בתחום הספורטיבי, היה מוסכם על אופ"א ופיפ"א, על נשיאי הארגונים מישל פלאטיני וספ בלאטר, על ראשי הקונפדרציות; נראה היה שהדרך סלולה להצבעה על קבלת המסמך העקרונות כאלטרנטיבה לדרישה הפלסטינית.

אבל לאחר מכן התברר שהאחיזה של בלאטר בפיפ"א נחלשת וחומקת מידיו, בין היתר בעקבות גל המעצרים של ראשי הארגון על-ידי ה-FBI. בלאטר נחשף ללחצים, בין היתר מצד ראש ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב, שהגיע אליו והביא עמו את נציגי הליגה הערבית, פוליטיקאים פרופר, ולא עסקני ספורט "מן השורה". אל רג'וב התלווה גם עורך דין צ'יליאני לענייני זכויות אדם.

היום, בשעות הצהריים המוקדמות, זימן בלאטר את יו"ר ההתאחדות עופר עיני לפגישה במשרדו המבודד, ועימו את המנכ"ל רותם קמר והיועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד אפרים ברק. פתאום הפך, מספר עיני המותש ל"גלובס" - מסמך ארבע הנקודות למסמך שש נקודות. תביעה ל"בדיקת הגזענות בכדורגל בישראל", ופנייה לאו"ם מצד פיפ"א לבדיקת המעמד של חמש הקבוצות הישראליות המשחקות בשטחים התווספו לדרישות הפלסטיניות. עיני: "התנגדנו בתוקף, והבהרנו שנלך אם כך להצבעה", שיכולה להיות הרסנית עבור פיפ"א בגלל התקדים שתיצור.

בשורה התחתונה: ג'יבריל רג'וב, כך נדמה, וכך מעריך גם עיני - נחוש ללכת עד הסוף. "הוא מחפש יתרונות אישיים או מדיניים, לא ספורטיביים. אנחנו מתכוננים למאבק עד הדקה ה-90", אמר עיני.

במקביל, הודיע היום נשיא אופ"א פלאטיני שארגונו תומך בעמדת ישראל ובמסמך ארבע הנקודות, והמשיך במסלול הבדלני שהחל עם הדרישה לדחות את הקונגרס ואת הבחירות, וממשיך עם ההחלטה לתמוך בנסיך הירדני עלי, שיתמודד מחר בבחירות לראשות פיפ"א מול בלאטר.

קונגרס פיפ"א, הסתבכות עם ה-FBI ובלאגן ישראלי-פלסטיני: סיקור מורחב
עופר עיני התכונן לנאום בפני העסקנים האפריקאים - שעזבו את האולם
תכירו: תשעת עסקני פיפ"א שנעצרו על-ידי ה-FBI
"היום באים לעצור את המושחתים!"