מועצת הכבלים והלוויין לערוץ 20: הסירו את מבזקי החדשות

תנאי הרישיון של ערוץ 20 אינם מאפשרים שידור תוכניות בעלות אופי חדשותי, ולמרות שהערוץ הגיש בקשה להקים חברת חדשות, הוא לא השלים את ההליך

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

מועצת הכבלים והלוויין הורתה לערוץ 20 לחדול משידור מבזקי חדשות. בחודש האחרון, החל הערוץ לשדר עד כה שני מבזקי אקטואליה ביום, אחד מהם 5 דקות לפני השעה 20:00 בערב, מול מהדורות החדשות של ערוצי הברודקאסט.

תנאי הרישיון של ערוץ 20 אינם מאפשרים שידור תוכניות בעלות אופי חדשותי, ולמרות שהערוץ הגיש בקשה להקים חברת חדשות, הוא לא השלים את ההליך לטובת עניין זה.

אתמול (ב') פנתה מועצת הכבלים והלוויין להנהלת ערוץ 20 (ערוץ המורשת הייעודי) בהוראה לחדול משידור המבזקים. בעקבות הפנייה הוריד הערוץ של אבי בר ויצחק יצחק מירילשווילי את המבזקים. למרות זאת החלה המועצה בהליך בירור, במסגרתו ייבדק האם הופרו תנאי הרישיון של ערוץ 20, ואם יימצא כי הערוץ אכן הפר את תנאי הרישיון - עשוי להיות מוטל עליו עיצום כספי.

מועצת הכבלים והלוויין, בראשות ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מנהלת מעקב צמוד אחר ערוץ 20 מאז עלה לאוויר, וכבר הספיקה להטיל עליו עיצום כבד של 100.8 אלף שקל, לאחר ששידר את עצרת הבחירות של הימין במארס האחרון.

חודשים אחר-כך, בחודש מאי, הגיש הערוץ בקשה מקדמית לשידור משדרי חדשות. בתגובה שלחה המועצה את רשימת הדרישות הרגולטוריות שעל הערוץ למלא כדי לבחון את הבקשה, אולם הערוץ עדיין לא הגיש את המסמכים הדרושים לבחינת המועצה, ובהם הסבר מפורט של מבנה ואופי שידורי החדשות המתוכננים.

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר בן-חי-שגב, מסרה כי היא רואה את שידור המבזקים הללו "בחומרה רבה". לדבריה, "על פניו, יש חשש להפרה מתמשכת של כללי הרישיון של ערוץ 20, וזאת לאחר שהערוץ כבר נקנס בעבר בסכום לא מבוטל בשל שידור משדר אקטואליה שאינו תואם את רישיונו. שידורי חדשות מחייבים סט נפרד וייחודי של כללים, לרבות בנושא אתיקה. ככל שהערוץ יתקדם בהעברת תכניתו הכוללת לשידורי חדשות, המועצה תבחן את עמידתו בתנאים הנדרשים".

מערוץ 20 נמסר כי "אנחנו פועלים ונמשיך לפעול על-פי הכללים של מועצת הכבלים והלוויין והנחיותיה".