גינדי פותחת את שרונה מרקט בהשקעה של 530 מיליון שקל

המתחם כולל 89 עסקים שייפתחו בהדרגה בימים הקרובים ■ דמי השכירות יעמדו על 400-300 שקל למ"ר לעסקים הגדולים

שרונה מרקט /צילום: אבישי פינקלשטיין
שרונה מרקט /צילום: אבישי פינקלשטיין

4 שנים לאחר שהוכרז על הקמתו של מתחם שרונה מרקט, ובהשקעה של 530 מיליון שקל, פתחה היום (ג') גינדי החזקות את שוק הקולינריה במתחם שרונה.

מדובר בשוק מקורה הכולל 89 עסקים, בתמהיל מגוון של מסעדות, מאפיות, דוכני מתוקים, תבלינים, פירות וירקות, יינות, גבינות, דגים ועוד, בחלוקה של 70% חנויות קמעונאיות המציעות חומרי גלם ציוד ועוד ו-30% מתחמי הסעדה ודוכני אוכל.

המתחם, שעליו משתרע השוק, כולל שטח של 8,700 מ"ר, ובשלב ראשון ייפתח המתחם להרצה, והעסקים בו ייפתחו באופן הדרגתי.

המעדנייה הצרפתית "פושון" תיפתח בגל הראשון (הערב), יחד עם דוכן הגבינות של באשר פרומג'רי, ממלכת החלבה, חנות קונספט חדשה של מי עדן ולוואצה, מאפיות שונות ודוכני איכרים עם ירקות ופירות.

"ההיצע והמגוון של החנויות במתחם רוכזו על מנת להבטיח תחרות באיכות ובמחירים, עם אפשרויות רבות העומדות בפני הלקוח בכל אחת מקטגוריות המוצרים", אמר שרון מומן, מנכ"ל שרונה מרקט. "בכל תחום הכנסנו 3-4 שחקנים, מנקודת מבט שהתחרות היא בריאה לצרכנים ולעסקים".

- מהו סדר הגודל של דמי השכירות במתחם?

"אנחנו גובים דמי שכירות הוגנים וסבירים בהחלט, העומדים על 300-400 שקל למ"ר לעסקים הגדולים. דוכנים ועסקים קטנים משלמים לפי גודלם ומיקומם במתחם. דמי השכירות הללו יאפשרו להם להציע מחירים אטרקטיביים".

בעלי בית עסק במתחם ציין כי דמי השכירות אמנם הוגנים, אולם החוזים אינם ארוכי-טווח (שנה וחצי או שנתיים), כך שהחשש הוא שבהמשך דמי השכירות יזנקו. עוד ציין מומן כי אף אחד מהעוסקים לא קיבל בלעדיות על תחומו.

- נושא דמי התיווך שנגבים מחקלאים בשרשרת השיווק מעסיק הן את החקלאים והן את הצרכנים. האם הדוכנים בשרונה מרקט יפעלו במתכונת של מכירה ישירה?

מומן: "בהחלט. החקלאים ימכרו את תוצרתם, גם אורגנית, במכירה ישירה, מהשדה לצרכן, ללא פערי תיווך".

- מהי המדיניות שלכם לגבי פתיחת העסקים בשבת?

"אנחנו פועלים לפי חוק עזר עירוני, שלא מתיר לעסקים להיות פתוחים בשבת, למעט מסעדות ובתי-קפה שפועלים במתחם ורישיונם מתיר להם זאת. עסקים קמעונאיים אחרים יצטרכו, כמונו, להמתין להחלטת בג"ץ שעוסקת בעניין הזה, בלי קשר אלינו".

לדברי מומן, בשרונה מרקט צופים תנועה של 10,000-15,000 קונים בימי השבוע ושל כ-25 אלף בסופי שבוע. "תמהיל הקונים מתחיל מחיילים מהקריה שיבואו לנגב חומוס - ועד משפחות שיבואו לקנות מוצרים וחומרי גלם לבישול בבית".

היום הושק גם מועדון הלקוחות "My Sarona Market", המאגד את עשרות העסקים שבמתחם ומאפשר לחבריו לצבור 5% מכל קנייה במתחם למימוש בקנייה עתידית. ההרשמה למועדון כרוכה בעלות של 89 שקל לשנה, ובמעמד ההצטרפות יוענק כרטיס טעון ב-100 שקל.

- אתם חוששים מהשפעות העבודות על הרכבת הקלה?

"מכיוון אחד לא תתאפשר גישה, אבל נשארנו עם 3 רחובות שמהם אפשר יהיה להגיע למתחם".

גם תחנת הרכבת עזריאלי הסמוכה תאפשר הגעה לשרונה מרקט מבלי לעמוד בפקקים הצפויים.

שרונה מרקט
 שרונה מרקט