קנס של 151 אלף שקל לערוץ 20; "מצפצף על הרגולציה"

לטענת מועצת הכבלים והלוויין, בחודש יולי שידר הערוץ שני מבזקי חדשות מדי יום - וזאת למרות שרישיונו הנוכחי אינו מתיר לו שידורי חדשות

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

ביקורת קשה במועצת הכבלים והלוויין נגד ערוץ 20, לאחר שבפעם השנייה בתוך חודשיים נמצא כי הערוץ שידר מבזקי חדשות, בניגוד לכללי רישיונו.

מאחר שמדובר בהפרה חוזרת, החליטה המועצה, ברשות ד"ר יפעת בן-חי-שגב, לקנוס את הערוץ ב-151.2 אלף שקל.

לטענת המועצה, בחודש יולי האחרון שידר הערוץ שני מבזקי חדשות מדי יום - וזאת למרות שרישיונו הנוכחי אינו מתיר לו שידורי חדשות.

"המועצה לא אישרה לערוץ לשדר חדשות, ולכן מדובר בהפרה חוזרת", מסרה ד"ר בן-חי-שגב. "אנו מגבשים בימים אלה מתווה שידורים חדש לערוץ 20, ואולם עד שזה לא יאושר במועצה, על הערוץ למלא אחר הוראות הרישיון שלו. לא נשלים עם הצפצוף המתמשך של מנהלי הערוץ על הרגולציה ועל נציגיה".

רק בחודש יוני האחרון נקנס הערוץ בסכום של 100.8 אלף שקל, לאחר שהמועצה קבעה כי שידור עצרת בחירות בערוץ מהווה הפרה של תנאי רישיונו. מאחר שמדובר בהפרה חוזרת של הסעיף שאוסר לשדר תכני חדשות ללא אישור, החליטה יו"ר המועצה להטיל הפעם עיצום כספי מוגדל.

המועצה דחתה את טענת ראשי ערוץ 20, לפיה המבזקים ששודרו הם "תוכניות בענייני היום", וקבעה כי "מדובר בדיווחים בעלי ערך חדשותי מובהק, שללא כל ספק עונים על הגדרת תוכנית חדשות כפי שזו מופיעה בכללי המועצה".

בחודש מארס השנה הגיש ערוץ 20 בקשה ראשונית לשידור משדרי חדשות, אולם לא השלים את הליך הבקשה.

מערוץ 20 טרם נמסרה תגובה.