כחלון: בקרוב נעביר בסיסים של צה"ל מהמרכז לצפון

שר האוצר אמר את הדברים בסיור בעפולה עם נתניהו וגלנט ■ בסיור הציג שר הבינוי את ההישג של דירות בעפולה, קריית מוצקין ולוד במחירים של 640 אלף שקל עד כמיליון שקל לדירה בממוצע

משה כחלון / צילום: שלומי יוסף
משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ביקר היום (ג') בעפולה יחד עם רה"מ נתניהו ושר האוצר כחלון, לשם הצגת האתרים הראשונים בהם שווקו קרקעות במכרזי "מחיר למשתכן", ואמר שהמכרזים עובדים ומורידים את מחירי הדירות.

"אני מודה לשר האוצר כחלון על יצירת תכנית מחיר למשתכן ועל החזון, ולצוותי העבודה של משרד הבינוי והשיכון על הפעולה בשטח: התוצאות של השיווקים האחרונים עד כה מעידות על שיטה שעובדת. רואים את התוצאות בשטח וזו הופכת לתופעה עקבית", אמר גלנט.

לדבריו, "אנחנו מביאים פתרונות ממשיים, כאן ועכשיו, לציבור שבשנים האחרונות אבד אמונה בכך שיכול להימצא פתרון למשבר הדיור. ראינו בעפולה, במוצקין, ועכשיו גם בתוצאות המכרז הראשון במרכז הארץ, בלוד, שיש בשורה לזוגות צעירים, לחיילים משוחררים, ולכל מי שלא היה מסוגל לרכוש דירה עד היום. תוצאות המכרזים בשבועיים האחרונים יורידו משמעותית את מחירי הדיור לזוגות הצעירים ולחיילים המשוחררים ויביאו לצינון מחירי הדיור במשק".

כ-100 אלף ישראלים רשומים ברשימות ההמתנה לדירות במכרזי מחיר למשתכן, בעוד שלפי שעה ישנן רק כמה אלפי דירות. בכוונת הממשלה להגדיל את היצע הדירות במחיר למשתכן לכ-70 אלף בשנים הקרובות, אך גם מספר זה נמוך ממספר הממתינים.

כחלון, שנכח כאמור בסיור, הבטיח להעביר מחנות צבאיים של צה"ל לצפון הארץ כדי לחזק את יישובי הצפון: "אחרי ההשקעה המאסיבית של המדינה בדרום - הגיע זמן הצפון. שוחחתי עם ראש הממשלה ושר הביטחון וסיכמתי איתם כי המחנות הצבאיים הבאים שיפונו ממרכז הארץ יועברו לצפון. אנחנו חייבים לחזק את הצפון בצורה משמעותית וזו אחת הדרכים".

כתבות נוספות בנושא:

הצלחה במכרז מחיר למשתכן הראשון בעפולה: 640 אלף ש' לדירה

המכרז בקריית מוצקין: דירות 120 מ"ר ב-1.05 מ' ש' בממוצע

נסגר מכרז מחיר למשתכן בלוד: דירה של 108 מ"ר ב-770 א' ש'