איש היי-טק רכש בסתר בית למאהבת - ביהמ"ש הפקיע את הבעלות

הבעל רכש בסתר בית לאחר שגרף מיליונים ממכירת סטארט-אפ ■ ביהמ"ש הפקיע מידיו את הבית בצעד חריג, וזאת מחשש פן יבריח את הרכוש

גירושין  / צילומים: גלובס tv
גירושין / צילומים: גלובס tv

החלום הגדול של רבים מאנשי ההיי-טק הישראלים הוא להקים חברת סטארט-אפ ולמכור אותה תוך זמן קצר עד כמה שניתן לחברה גדולה תמורת סכום גבוה ככל האפשר, וכך להתעשר. רבים מנסים, אך מעטים מצליחים בכך.

מי שהגשים את החלום הזה לפני כשנה וחצי היה איש היי-טק שמכר חברה לפני כשנה וחצי לחברת ענק זרה וגרף לכיסו מיליוני שקלים. ואולם, החלום של איש ההיי-טק הפך במהרה לסיוט, בעקבות קרע שהתגלע בינו לבין אשתו.

הקרע הוביל לסכסוך גירושים קשה, שבמהלכו טענה האישה כי הבעל השתמש ללא ידיעתה בכספים שגרף ממכירת החברה כדי לרכוש בית יקר-ערך באזור המרכז עבורו ועבור המאהבת שלו.

הסכסוך הגיע לבית המשפט לענייני משפחה, כשלטענת האישה, הכספים שהרוויח הבעל מהמכירה, ושבאמצעותם רכש את הבית, הם כספים משותפים שנצברו במהלך הנישואים על-ידי שניהם ושהוסתרו והוברחו על-ידי הבעל.

ל"גלובס" נודע כי בהחלטה חריגה שנתנה בתחילת החודש השופטת רונית גורביץ, הופקעה באופן זמני הבעלות על הבית מידיו של איש ההיי-טק.

מינוי נאמן במחלוקת

הפרשה החלה בפרידת בני הזוג בתחילת שנת 2014 ובתביעות שהגישה האישה עוד ב-2013. לבעל, איש היי-טק, היו אחזקות בחברה שנמכרה. כשנה וחצי לאחר הגשת התביעות מצד האישה, מכרו הבעל ושותפיו את החברה במיליוני דולרים לחברה זרה. חלק מהתמורה שולמה לשותפים בכסף, וחלק נוסף במניות של החברה הזרה.

בהמשך התברר לאישה, לטענתה, כי הבעל הסתיר ממנה את דבר המכירה של וכך גם מבית המשפט. לטענתה, באמצעות כספי התמורה רכש לעצמו הבעל, בהיחבא, בית בו עבר להתגורר עם המאהבת שלו.

האישה טענה כי הדבר התברר לה רק דרך פרסומים של החברה הרוכשת, ובעקבות כך היא פנתה לבית המשפט. בית המשפט מינה נאמן והורה לבעל להעביר לידיו את הכספים ואת המניות שקיבל במסגרת עסקת המכר של החברה שלו.

הבעל טען מצדו כי יש לבטל את מינוי הנאמן, כיוון שאין באפשרותו להעביר לנאמן דבר. זאת, לדבריו, משום שהוא רכש את ביתו החדש באמצעות הכספים שקיבל תמורת מניותיו בחברה.

האישה טענה מנגד כי הבעל הבריח כספים משותפים בהיקף של כ-3.5 מיליון שקל, וכי יש להפקיע את מידי הבעל את הבית שרכש, ולרשום אותו על שם הנאמן שמינה בית המשפט. זאת, כדי שלאחר מתן פסק הדין הסופי תוכל האישה לקבל את המגיע לה מהנכס, לפי מה שייקבע שהיא זכאית.

עוד טענה האישה כי לא די לרשום עיקולים על הנכס שנרכש, שכן הבעל יוכל לרשום עיקולים נוספים על הנכס מכוח חובות פיקטיביים שייצור, ובאמצעות זאת לגרום לכך שהעיקול שיירשם לטובתה לא יהיה שווה דבר.

הפקעת זכויותיו של הבעל

בשל טענות האישה והגילויים החדשים, בית המשפט לענייני משפחה קיים דיון במעמד בני הזוג לשעבר והנאמן. בעקבות הדיון קבעה השופטת כי בשל התנהלותו של הבעל לא יבוטל מינוי הנאמן.

בית המשפט קבע עוד כי זכויותיו של הבעל בבית שרכש יופקעו ממנו ויירשמו בלשכת רשם המקרקעין על שם הנאמן, ולאחר שיינתן פסק דין סופי יורה בית המשפט כיצד לרשום את הזכויות בנכס ובאילו חלקים בין הבעל לאשתו לשעבר.

עוד קבע בית המשפט לענייני משפחה כי המניות הנוספות שאמור לקבל הבעל בעתיד במסגרת עסקת מכירת החברה לחברה הזרה לא יועברו לידיו, אלא יועברו לנאמן ויוחזקו על-ידו.

לדברי עו"ד רועי סידי, המתמחה בתחום דיני המשפחה, מדובר במקרה חריג במיוחד בו מופקע רכוש מבן זוג ומועבר לנאמן טרם מתן פסק דין לאיזון משאבים, למרות שחוק יחסי ממון לא מחייב זאת, וזאת בשל חשש פן יבריח בן הזוג את הרכוש.