ההסתדרות: הושלמה ההתאגדות בארנסט אנד יאנג ישראל

ההסתדרות הודיעה ליו"ר הפירמה, רונן בראל, כי כ-1,800 עובדי פירמת ראיית החשבון הגדולה בארץ התאגדו בהסתדרות, לאחר שלמעלה משליש מהם, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון

משרדי ארנסט אנד יאנג ישראל / צילום: דוברות ההסתדרות
משרדי ארנסט אנד יאנג ישראל / צילום: דוברות ההסתדרות

תוך פחות מיממה מאז יצאו לשלב הגלוי של ההתאגדות, השלימו עובדי ארנסט אנד יאנג ישראל את הליך הקמת הוועד היציג הראשון בפירמות ראיית החשבון. עכשיו זה רשמי: עובדי פירמת ראיית החשבון הגדולה בארץ התארגנו בשורות ההסתדרות - כך נמסר בהודעת ארגון העובדים היום (ה').

עמיחי סטינגר, מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, הודיע הבוקר, במכתב ששלח ליו"ר הפירמה רונן בראל, כי כ-1,800 עובדי הפירמה התאגדו בהסתדרות, לאחר שלמעלה משליש מהם, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון.

מדובר במהלך שנבנה במשך כמה חודשים, כאשר אתמול (ד') החל השלב הגלוי של ההתארגנות, במהלכו עשרות עובדים, פעילים בוועד הפעולה ונציגי האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, הציבו דוכנים במטה החברה בתל-אביב, חילקו עלונים וקיימו אסיפות הסברה. במקביל, הוקם אתר ייעודי, ונפתחה קבוצת פייסבוק שילוו את ההתאגדות.

גל התאגדויות העובדים בפירמות רואי החשבון נחשף לראשונה ב"גלובס" לפני כחצי שנה, כאשר עובדי פירמות שונות ב-"ביג 5" החלו פועלים להקמת ועד. כפי שנחשף ב"גלובס", הראשונים לפתוח במהלך היו עובדי פירמת רואי החשבון המובילה והגדולה בישראל, EY ישראל. זאת, תוך העלאת טענות חמורות נגד הנהלת הפירמה בנוגע לשכר הנמוך ולתנאי העבודה.

בשלב הראשון של ההתארגנות בפירמה, שוגר במאי השנה מייל אנונימי למרבית עובדי המשרד, שבו נקראו העובדים להביע תמיכה בהקמת ועד עובדים. עד שעות הערב באותו יום התקבלו בתיבה כ-300 מיילים, ובשעות הצהריים המוקדמות ביום למחרת כבר נרשמה היענות של מעל 400 עובדים שביקשו להצטרף לוועד.

תוך ימים ספורים נפתח מהלך דומה גם בקרב עובדי פירמת רואי החשבון KPMG סומך-חייקין, אף היא מהפירמות המובילות בישראל. בהמשך, תוך ימים ספורים פתחו במהלך להקמת ועד גם בפירמות רואי החשבון Pwc קסלמן-וקסלמן ודלויט. באיחור אופנתי, כחודשיים מאוחר יותר, החלו במהלך להקמת וועד גם עובדי פירמת BDO זיו-האפט.

במכתבו של סטינגר לבראל, יו"ר ארנסט אנד יאנג ישראל, הודגש כי מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים בעיקר על רקע רצון העובדים להסדיר ולהבטיח את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי; וכי ההסתדרות קוראת להנהלת החברה להיפגש ולהיכנס עמה להליך הידברות ומשא-ומתן פורים וטובים, במטרה להגיע להסכמות אשר יעוגנו בהסכם קיבוצי בין הצדדים.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "אני מברך את עובדי ארנסט אנד יאנג על הצטרפותם למשפחת ההסתדרות וגאה בהם על שהחליטו לקחת את עתידם בידיהם ולהביא את בשורת ההתאגדות גם לענף ראיית החשבון. גם הם, כמו עובדים רבים בענפים אחרים, מבינים שעבודה מאורגנת היא הדרך לשפר את מעמדם, להיטיב את תנאיהם ולדאוג לביטחונם התעסוקתי.

"להנהלת החברה אני קורא להכיר בהתאגדות כחוק ולתאם בהקדם פגישה ראשונה לפתיחת המשא-ומתן על הסדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי - שייעשה ברוח טובה ובכוונה כנה להביא להצלחת החברה תוך שביעות-רצון עובדיה".

מוועד הפעולה נמסר: "אנו שמחים ומתרגשים מהתמיכה העצומה של עובדי החברה. תוך מספר שעות מאות עובדים הצטרפו וממשיכים להצטרף ולתמוך. אנו מעריכים את האמון הרב שניתן בהתאגדות ומבטיחים לייצג את העובדים נאמנה. אנו פונים להנהלת הפירמה לחבור אלינו ולהתחיל במשא-ומתן להסכם קיבוצי בהקדם. אנו בטוחים כי שיתוף-הפעולה עם ההנהלה יביא לעובדים ביטחון כלכלי ומקצועי ועתיד מצליח יותר בפירמה!". 

מפירמת EY ישראל נמסר בתגובה: "קיבלנו את פנית העובדים באמצעות ההסתדרות. אנו בודקים אותה, ולכשתסתיים הבדיקה, נעדכן באם הארגון עומד בהגדרת היציגות מבחינה משפטית".