מק דיגיטל: מקדונלד'ס תאפשר הזמנת משלוח באפליקציה

הרשת מקיימת פיילוט לשירות משלוחים עד הבית בחולון ובקריות ■ נכנסת שוב לתחום המשלוחים שממנו נכוותה בעבר

מקדונלדס / צילום: רויטרס
מקדונלדס / צילום: רויטרס

רשת מקדונלד'ס מרחיבה את אפשרויות השימוש באפליקציה שלה ותאפשר בקרוב הזמנת משלוחים הביתה באמצעותה - כך נודע ל"גלובס". החברה החליטה להיכנס שוב לתחום המשלוחים שממנו נכוותה בעבר.

תחום המשלוחים שימש מאז ומתמיד חלק חשוב בפעילות העסקית של חברות המזון המהיר, אך העידן הדיגיטלי שינה את התחום באופן מהותי. מאחר שמדובר במוצרים שנצרכים באופן אימפולסיבי, לזמן האספקה ולקלות ההזמנה יש חשיבות מכרעת ביכולת "לצוד" את הלקוח.

תחום ההמבורגרים עבר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים. לצד שחקניות ותיקות יחסית כמו מקדונלד'ס ובורגראנץ', שחקניות מקומיות כמו אגאדיר, מוזס ו-BBB הלכו והתפתחו לרשתות. בשונה ממקדונלד'ס ובורגראנץ', שנתפסות כרשתות מזון מהיר, רשתות ההמבורגרים האחרות נתפסות יותר כמסעדות שהמוצרים שלהם ממוצבים מעט יותר גבוה. ניתן להשיג אותם הן בצריכה בסניפים אך גם באמצעות שירותי שליחים - אם כי לא בהכרח בשירות של הרשת.

בתחום המזון המהיר לא נחשבות מקדונלד'ס ובורגראנץ' לשחקניות בולטות בתחום הפעילות הדיגיטלית - בשונה מקטגוריית הפיצות, למשל, שבה דומינו'ס מהווה סמן קיצוני לאופן שבו ניתן להשתמש באמצעים דיגיטליים לצורך הגדלת מכירות. לבורגראנץ' יש אפליקציה המאפשרת הזמנות, ובחודשים האחרונים מקדונלד'ס אפשרה להזמין באפליקציה ולאסוף הביתה.

בשבועות האחרונים מפרסמת מקדונלד'ס בקריות ובחולון את האפשרות לבצע משלוחים, עם באנרים בכיתוב "היה שווה לחכות - משלוחים בחולון ובקריות". הכוונה היא להרחיב בקרוב את הפעילות לכל הארץ.

במקדונלד'ס אמנם לא מדברים על נושא המשלוחים, אך משהו על חשיבות התחום אפשר ללמוד מנתונים שמספקת רשת דומינו'ס, הפועלת בדיגיטל מ-2009. לדברי סמנכ"ל השיווק של הרשת, בתחילת המהלך שיעור ההזמנות בדיגיטל היה כ-9%, ונכון להיום שיעור הזמנות הדיגיטל עומד בימי שגרה על כ-62%.

לטעמו, מהלך הדיגיטל טומן בחובו הרבה מעבר לכך: למשל גידול של למעלה מ-60% בבסיס הלקוחות של דומינו'ס בטווח של 5 שנים, ממוצע הזמנה שמשתפר פלאים, ותדירות הקניות שמשתנה לטובה.

ואילו לירן באני, מנהל פעילות המשלוחים ב-zap rest, מספר כי מהנתונים של זאפ עולה כי 68% גולשים מזמינים דרך המובייל אל מול 29% מהדסקטופ ו-3% מהטאבלט. בהזמנות און-ליין היחס דסקטופ מול מובייל הוא 50:50; ובאשר לחלוקה של הזמנות טלפוניות מול און-ליין מכלל הפלטפורמות - 72% מעדיפים להזמין בטלפון ו-28% באון-ליין.

במקדונלד'ס בחרו שלא להתייחס לידיעה.