גורמים בשב"ס: "לא חל שינוי משמעותי במצבו הנפשי של קצב"

על רקע טענות פרקליטיו על הידרדרות במצבו הנפשי, גורמים בשב"ס מבהירים כי לא חל שינוי משמעותי במצבו של הנשיא לשעבר ■ אם יוכח כי חלה הרעה במצבו הנפשי, חופשותיו עלולות להישלל, מאחר שהוא יידרש להיות בהשגחה מתמדת‎

"לא אובחן שום שינוי במצבו הנפשי של משה קצב" - כך טוענים הערב (א') גורמים בשב"ס, זאת בעקבות הדיווח הבוקר לפיו בכוונת פרקליטו להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה, בטענה כי מצבו הנפשי של האנס המורשע והנשיא לשעבר הידרדר משמעותית.

בשב"ס לא נוהגים למסור מידע על מצבם הנפשי של אסירים ומקפידים על פרטיותם, אולם מבירורים ובדיקות שערכו בחדשות 2 עולה כי אין כל שינוי במצבו הבריאותי של קצב ובכלל זה במצבו הנפשי. עוד עולה כי לאחר דחיית בקשתו של קצב לשחרור מוקדם לפני כחודש, שמו לא עלה מאז בשום דיון שהתקיים בשב"ס כמי שחל שינוי מהותי כלשהו במצבו - לבטח לא דיכאון עמוק.

אם אכן יעלה כי חל שינוי מהותי במצבו הנפשי של קצב, הרי שאז הוא ייקלע לבעיה, שכן חופשותיו מהכלא יישללו - זאת מכיוון שהוא יידרש להשגחה מתמדת.

בבית הנשיא הבהירו: "טרם התקבלה בקשה לחנינה מטעם קצב"

הבוקר דווח ב"ידיעות אחרונות" כי פרקליטיו של נשיא המדינה לשעבר יגישו לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בקשת חנינה בשל מצבו הנפשי הרעוע. על-פי ההערכה של גורמים משפטיים, אם אכן חוות-הדעת הפסיכיאטרית תצביע על הידרדרות קשה, הנשיא ריבלין יחתום על בקשת החנינה. עם זאת, בבית הנשיא הבהירו מנגד כי "טרם הוגשה בקשה".

משפחתו ועורכי דינו של הנשיא לשעבר טוענים כי מאז שוועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר דחתה את בקשתו של קצב לשחרור מוקדם, חלה ירידה משמעותית במצבו הבריאותי והנפשי. קצב החליט להימנע מהגשת ערעור, ולדבריהם איבד את האמון במערכת ושקע בדיכאון.

הטענות על מצבו הנפשי הירוד של הנשיא שהורשע באונס הגיעו לפתחו של הנשיא המכהן ריבלין, וכעת מונחות בפניו שתי בקשות חנינה שונות - האחת של רעייתו של קצב, גילה, והשנייה הוגשה על-ידי עורך דינו ציון אמיר.

גורמים משפטיים אישרו כי בקרוב אכן יוגשו בקשות חנינה חדשות מצד עורכי דינו של קצב, שיועברו קודם לשרת המשפטים, איילת שקד. במערכת המשפט הביעו ביטחון בכך שהבקשות יידונו בצורה חיובית, אם אכן תצורף אליהן חוות-דעת פסיכיאטרית מוסמכת שתאשר כי מצבו הנפשי של הנשיא לשעבר קשה.