רמי לוי, מוטי בן-משה והאחים שבע הגישו ההצעות לרכישת מגה

ההצעות עדיין לא הוגשו באופן רשמי ע"י הנאמנים לבית המשפט, והיקפן עדיין לא ברור ■ נאמני מגה קיוו לקבל תמורת הרשת 250-300 מיליון שקל, לא כולל מלאי, אך ספק גדול אם ההצעות הגיעו לסכומים אלה

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", הוגשו ההצעות לרכישת רשת מגה על-ידי רמי לוי, מוטי בן-משה והאחים אילן וששי שבע, מבעלי חברת ביכורי השדה. ההצעות עדיין לא הוגשו באופן רשמי על-ידי הנאמנים לבית המשפט, והיקפן עדיין לא ברור.

נאמני מגה קיוו לקבל תמורת הרשת 250-300 מיליון שקל, לא כולל מלאי, אבל ספק גדול אם ההצעות הגיעו לסכומים האלה.

איש העסקים אלי להב, ששקל להגיש הצעה בנפרד, לא הגיש בסופו של דבר, אבל לא מן הנמנע כי הוא יחבור למוטי בן-משה או לאחים שבע, אם הם יקנו בסופו של דבר את הרשת. 

גם קבוצת הקמעונאים שהגישה בעבר הצעה לרכוש את הרשת ב-140 מיליון שקל, תכננה לחדש את ההצעה, אך נסוגה ברגע האחרון, לאחר שרשת יוחננוף הודיעה על פרישתה מהקבוצה, ולא נמצא קמעונאי שייכנס במקומה בסניפים שתכננה לרכוש. 

כזכור, בהצעות הקודמות רמי לוי הציע 120 מיליון שקל על מגה, האחים שבע הציעו 160 מיליון שקל, ומוטי בן-משה הציע מתווה מורכב מאוד עבור הרשת הכושלת, שבשורה התחתונה שיקף סכום זעום של כ-8 מיליון שקל עבור הרשת בלבד.

נאמני הרשת - רו"ח גבי טרבלסי ועורכי הדין אמיר ברטוב ואהוד גינדס - אמרו כי בדעתם לבוא לקראת הרוכש בהסכמה לתשלומים רבים. באופן זה, אם מדובר ברוכש בעל יציבות פיננסית גדולה, הוא יוכל לגייס את הסכום דרך אשראי ספקים ואז לשלם את התמורה מהרווחים השוטפים שיתקבלו.

הנאמנים הגישו לפני מספר ימים לבית המשפט דוח תקופתי אודות פעילותם כנאמני הרשת. דוח זה מציג את תוכנית ההבראה ואת הפעולות התפעוליות שננקטו במגה, מתחילת הקפאת ההליכים ועד היום. מהדוח עולה כי "פעילותה של מגה כיום מיוצבת ומאוזנת, וקיים שיפור מתמשך במדדים הכלכליים הכוללים של הרשת. זאת ועוד, חודש מארס הסתיים ברווח של למעלה מחצי מיליון שקל (במונחי רווח והפסד תפעולי, ללא פחת חשבונאי), לעומת הפסד חודשי מתמשך של למעלה מ-20 מיליון שקל לפני תקופת הקפאת ההליכים".

עוד הם כתבו בדוח כי "מגה היא חברה קמעונאית-תפעולית מהגדולות במשק, בעלת מחזור שנתי של מיליארדי שקל, מעסיקה אלפי עובדים, פרוסה מדן ועד אילת ומשרתת מילוני לקוחות בשנה. כמו כן, מגה פעילה בתחום תחרותי מאד, אשר הרווחיות הענפית שלו מסתכמת באחוזים בודדים ממחזור המכירות (1-3%). הנעת תהליך הבראה בעסק מסוג זה הוא תהליך מורכב וקשה, המחייב בחינה, הערכה וקבלת החלטות בנושאים שונים בתחומים פיננסים, משפטיים, תפעוליים, שיווקיים, כוח-אדם, התנהגות ארגונית ועוד".