תקציב קבוצת עזריאלי צפוי לעבור מפובליסיס לליאו ברנט

תקציב הפרסום של עזריאלי, שהיקפו מעל 10 מיליון שקל, נחשב לתקציב עוגן בפובליסיס ■ לדברי בכירים, הדבר מבשר על צמצום עתידי של משרדי פובליסיס מארבעה לשלושה

קניון עזריאלי / צלם: תמר מצפי
קניון עזריאלי / צלם: תמר מצפי

הולכים ומתרבים הסימנים להיערכות ניהולית מחודשת בקבוצת פובליסיס. ל"גלובס" נודע כי בהנהלת הקבוצה בוחנים אפשרות להעביר את תקציב הפרסום של קבוצת עזריאלי, אחד מתקציבי העוגן של פובליסיס ישראל, למשרד ליאו ברנט.

אדם פולצ'ק, מנכ"ל ליאו ברנט ומי שהיה עד לאחרונה משנה למנכ"ל פובליסיס ישראל, היה זה שעמד מאחורי הזכייה של המשרד בתקציב, ומאז ועד למינויו כמנכ"ל הוא עבד בצמוד לבכירי קבוצת עזריאלי. לכן יש להניח שהם לא יתנגדו למהלך, אם יוחלט להוציאו לפועל.

פובליסיס מונה כיום 4 משרדי פרסום: באומן-בר-ריבנאי, פובליסיס ישראל, ליאו ברנט וגליקמן-שמיר-סמסונוב. פרט לגליקמן, יש לקבוצה הבינלאומית שליטה מוחלטת במניות משרדיה, והיו"ר הוא הפרסומאי יורם באומן.

שלא לייחוס טוענים בכירים בענף כי המהלך המתגבש עם העברת תקציב עזריאלי הוא סנונית ראשונה לרה-ארגון כללי שייערך בעתיד בקבוצת פובליסיס, שבמסגרתו יצומצמו באמצעות מיזוג או ניהול משותף המשרדים בקבוצה מארבעה לשלושה, כשתקציבי משרד פובליסיס יועברו בחלקם לליאו ברנט, וחלקם הקטן "יזלוג" לגליקמן-שמיר-סמסונוב.

באומן וגליקמן הם המשרדים הגדולים בקבוצה, ויש להם דריסת רגל כמעט בכל קטגוריית פעילות בארץ. פובליסיס וליאו ברנט הם משרדים קטנים יותר ובעלי תפיסה מותגית מזוהה נמוכה יותר. מדובר בשני מותגים יציבים, אף שכל אחד מהם חווה עליות ומורדות בשנים האחרונות, אבל דווקא היציבות הזאת בעוכריהם, שכן שני המשרדים מתקשים לעשות את הקפיצה המקצועית הנדרשת כדי להפוך לשחקן מרכזי. בענף מעריכים כבר לא מעט זמן כי המשבר הכלכלי הפוקד את הענף, לצד הקושי של שני המשרדים לפרוץ קדימה, יביא בסופו של דבר למיזוגם. העובדה ששני המשרדים עברו לשבת באותו מתחם רק מסייעת לכך.

בתקופה האחרונה הלכו והתרבו הסימנים לגבי קו האופק הצפוי לקבוצה - אם כי כנראה אין מדובר בשינוי מיידי: אדם פולצ'ק הועבר לניהול ליאו ברנט, ותוך שבועות ספורים הביא איתו תוספת ראויה ולא צפויה בדמות של עמי אלוש, סמנכ"ל קריאייטיב ממקאן תל-אביב, המתמחה בדיגיטל. יש להניח כי את תוצאות החיבור ניתן יהיה לראות בתוצרי המשרד כבר בתקופה הקרובה.

ארי מלמוד, מנכ"ל פובליסיס ישראל ב-4 השנים האחרונות, הודיע על פרישה, וטרם מונה לו מחליף. עתה כאמור דנים בקבוצה על גורל תקציב עזריאלי, ויש להניח שגם בגורל תקציבים אחרים.

פובליסיס זכה בתקציב עזריאלי ב-2013. השלב הראשון היה תקציב הקניונים, שהיה אז כ-4 מיליון שקל, והמשרד יצר לקבוצה שפה פרסומית המלווה אותו עד היום - "קל להיות מאושר". כעבור שנה, כשעזריאלי נכנסה לתחום הדיור המוגן, אמורה הייתה דרכו של המשרד להיות סלולה לקבלת התקציב, אך בעזריאלי התייחסו לפעילות כאסטרטגית וערכו מכרז שבו התמודדו חלק ממשרדי הפרסום הגדולים. גם בתקציב זה, שהוערך בשעתו ב-3 מיליון דולר, זכה פובליסיס, והיום הוא מטפל בכל הפעילות הפרסומית של הקבוצה.

אדם פולצ'ק סירב להגיב לידיעה.