סבב מינויי בכירים בקבוצת פובליסיס ישראל

אדם פולצ'ק ימונה למנכ"ל ליאו ברנט ■ גיא קלנר ימונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת פובילסיס

קבוצת פובליסיס ישראל ממשיכה לבנות את דור המנהלים הבא: ל"גלובס" נודע כי בקבוצה ייערך סבב מינויי בכירים, במסגרתו ימונה אדם פולצ'ק, סמנכ"ל במשרד הפרסום פובליסיס, למנכ"ל משרד ליאו ברנט ישראל; ומנכ"ל ליאו ברנט, גיא קלנר, ימונה לתפקיד סמנכ"ל פיתוח עסקי של הקבוצה כולה.

את מקומו של פולצ'ק כמספר 2 בפובליסיס ישראל תתפוס עידית צוקרמן, כיום סמנכ"ל לקוחות בבאומן-בר-ריבנאי. סבב מינויים זה מצטרף למינויו של בן מוסקל למספר 2 במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

קבוצת פובליסיס ישראל היא הקבוצה שמבחינת הווליום הפרסומי היא הגדולה ביותר כיום בישראל. הקבוצה מורכבת ממשרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-שמיר-סמסונוב, ליאו ברנט ישראל ופובליסיס ישראל. בתחום המדיה פועלת הקבוצה באמצעות זניט מדיה ובתחום הקד"מ באמצעות סופר פוש.

עד לפני שנים ספורות התקשתה הקבוצה לייצב את פעילותה בישראל. ההשקעות שערך יו"ר הקבוצה הבינלאומית, מוריס לוי, לא הוכיחו את עצמן בשורת הרווח, כשפעם אחרי פעם נרכשים משרדים גדולים שמאבדים אחרי הרכישה את כוחם. אולם עם רכישתו של באומן-בר-ריבנאי לפני 3 שנים והפקדת מושכות ניהול הקבוצה כולה בידי יורם באומן, התחולל לבסוף השינוי המיוחל. באומן-בר-ריבנאי כבר היה אז משרד מוביל, ותחת ניהולו של יוסי לובטון ובגיבויה של פובליסיס העולמית ייצר מהלכים שהפכו אותו למוביל בתחומי הדיגיטל והטכנולוגיה.

במשרד הפרסום פובליסיס ישראל (עד לפני כן גלר-נסיס) קיבל מי שמונה למנכ"ל המשרד, ארי מלמוד, צ'ק פתוח למינוי בכירים ורכישת נתח שוק, ואכן בשנה האחרונה לאחר מכן התייצב מצבו של המשרד, והוא החל להראות סימני גידול.

ליאו ברנט צמח על מה שהיה קודם לכן רגב-קויצקי, שהמניות בו נרכשו כחלק על-ידי פובלסיס כחלק מהעסקה עם באומן. לתפקיד מנכ"ל המשרד מונה גיא קלנר, ששימש קודם לכן בתפקיד מנכ"ל ענבר-מרחב. המשרד ידע מאז הרכישה שנים טובות יותר ופחות, אך את 2016 הוא פתח עם מהלך עסקי של בליעת משרד הפרסום מומה, שמייצר עבורו ווליום נוסף, וגיוס מספר תקציבים חדשים כגון ארקיע, אנליסט ו-AEG, שאמורים לאותת על שנה טובה.

עתה, כאמור, מסמנים בהדרגה את הדור הניהולי הבא. ההערכות הן כי כשיחליט באומן לפרוש (מה שלא יקרה כנראה בשנתיים-שלוש הקרובות), ימונו לובטון ליו"ר ומוסקל למנכ"ל. בגליקמן נשארים השותפים הנוכחיים חנן גליקמן, גיל סמסונוב ויגאל שמיר לפחות לעוד 5 שנים. בפובליסיס ישראל משמש אדם פולצ'ק, המשנה למנכ"ל, כאינסטנציה המקצועית כבר מיום כניסתו לקבוצה, לפני 3 שנים.

קלנר הגיע בזמנו לקבוצת פובליסיס כסמנכ"ל פיתוח עסקי, זמן קצר לאחר כניסתו של יורם באומן לתפקיד היו"ר. לקלנר היה ניסיון רב במהלכים מסוג זה, אולם זמן קצר לאחר מינויו עזבה המנכ"לית של רגב-קויצקי, שאמור היה להפוך לליאו ברנט, וקלנר נקרא למלא את התפקיד ולהתמודד עם המעבר למשרד בבעלות בינלאומית. יצוין כי קלנר פועל בשנים האחרונות גם במישור הפוליטי, ובבחירות האחרונות לעיריית רמת-השרון היה מספר 2 של אחת המועמדות.

קלנר אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "לאחר 3 שנים מאתגרות ומצליחות אני שמח להמשיך לאתגר הבא. אני משאיר בית בריא וחזק, משרד שקיבע את עצמו כאחד מ-10 המשרדים הגדולים בישראל, אבל מעל הכול בית ומשפחה. אני מאחל הצלחה גדולה לאדם בהמשך פיתוחו של המשרד בשנים הקרובות".