חוצה את הכביש: בן מוסקל מצטרף להנהלת באומן-בר-ריבנאי

מי ששימש לאחרונה כסמנכ"ל לקוחות במשרד הפרסום מקאן - עובר למתחרה הגדול ■ בעברו עסק מוסקל בעיקר בשיווק, ביו השאר כמנכ"ל yellow וכמנהל הפיתוח העסקי של שופרסל

בן מוסקל, עד לאחרונה סמנכ"ל לקוחות במשרד הפרסום מקאן, מצטרף כחבר הנהלה למתחרה הגדול באומן-בר-ריבנאי - כך נודע ל"גלובס".

בשונה מהמקובל בענף, מוסקל לא יישא בתואר רשמי - מה שמעיד יותר מכל על המקום הצפוי לו בהיררכיה הניהולית בקבוצת פובליסיס ישראל.

ההערכה היא כי מוסקל מצטרף לקבוצה על-מנת להוות גורם חשוב בעתודה הניהולית של הקבוצה, ומי שיתמודד בבוא העת על תפקיד המנכ"ל בבאומן או בחברות האחרות של הקבוצה.

מוסקל, 38, נחשב עד לפני כמה חודשים לדמות הבכירה בתחום ניהול הלקוחות במקאן, אך חלק ניכר מניסיונו מגיע דווקא מתחום השיווק - בין היתר בזכות מגוון תפקידים בכירים שמילא, בהם מנכ"ל חברת yellow ומנהל הפיתוח העסקי של שופרסל. לתפקיד סמנכ"ל לקוחות במקאן הוא מונה על-ידי המנכ"ל הקודם, ריצ'י הנטר, שעבד איתו בשופרסל.

בתפקידו במקאן החזיק מוסקל באשכול הלקוחות הגדול בקבוצה, כולל לקוחות בולטים דוגמת אסם, תנובה, אל-על ולאומי. עם מינויו לפני כמה חודשים של עמית משיח לתפקיד מנכ"ל מקאן, החל סבב גיוס של בכירים במשרד - שלאחריו הודיע מוסקל על פרישה.

יצירת "כוורות ניהוליות" היא מגמה חדשה יחסית בענף הפרסום, ונובעת בין היתר מההבנה שבמבנה השוק הנוכחי כמעט בלתי אפשרי לשאת בהובלת משרד לבד. עם זאת, בניגוד לרוב המשרדים הגדולים האחרים - דוגמת מקאן, אדלר-חומסקי או ראובני-פרידן - שבחרו לייצר כוורת מאנשים שצמחו בתחום הפרסום ובילו בו את רוב הקריירה שלהם - הבחירה של מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, יוסי לובטון, שונה, והוא מקים כוורת שיווקית במהותה. 

כמו מוסקל, גם לובטון גדל וצמח בענף השיווק לפני שהגיע לפרסום, בין השאר בבורגראנץ', בסלקום ובהוט.

יוסי לובטון אישר ל"גלובס" את הידיעה ואמר בתגובה: "אני שמח על הצטרפותו של בן מוסקל להנהלת המשרד. אין ספק כי יכולותיו השיווקיות והעסקיות של בן, יחד עם הניסיון שלו בעולם הפרסום, יתרמו רבות לחיזוק יכולות המשרד ולחיזוק השותפות עם לקוחות המשרד".