היהלומן ומעלליו שנחשפו ב"גלובס" מגיעים לעיתון בדרום אפריקה

"הסיטיזן", אחד העיתונים הנפוצים בדרום אפריקה, הקדיש היום את כותרתו הראשית לפרשת ההסתבכות של היהלומן הישראלי ארז דליות ושל עורך דינו, מנחם (מני) גורמן

עיתון בדרום אפריקה / צילום: מסך
עיתון בדרום אפריקה / צילום: מסך

אחד העיתונים הנפוצים בדרום אפריקה, "הסיטיזן", הקדיש היום ׁ(ב') את כותרתו הראשית לפרשת ההסתבכות של היהלומן הישראלי ארז דליות ושל עורך דינו, מנחם (מני) גורמן, בדרום אפריקה, שנחשפה ב"גלובס" לאחרונה.

התביעה במחוז יוהנסבורג החליטה לפני מספר שבועות להעמיד לדין את היהלומן הישראלי ואת עורך דינו באישום של זיוף מסמכים שהוגשו לרשם החברות בדרום אפריקה, כדי ליטול, לכאורה שלא כדין, את השליטה בחברת יהלומים שבה היה דליות שותף. השניים מכחישים את החשדות נגדם.

פרשת זיוף המסמכים היא רק חלק קטן ממסכת הליכים משפטיים שמנהל היהלומן דליות ברחבי העולם, שנחשפו במספר כתבות ב"גלובס" בחודשים האחרונים.

עד לפני כמה שנים היה דליות אחד מגדולי היהלומנים בעולם. מאז קרסו עסקיו, והוא הותיר חובות במאות מיליונים ונושים זועמים הטוענים למעשי מירמה והברחת נכסים מצדו. בין הנושים: משפחת טמפלסמן הידועה וחברת "לזר קפלן" שבבעלותה. "לזר קפלן" היתה שותפה לעסקים של דליות, ולטענתה האחרון גזל ממנה נכסים במאות מיליוני דולרים.

את העיתונות בדרום אפריקה מעסיקה דווקא מעורבותו בפרשה של ג'ומו סונו, אגדת כדורגל מקומי. סונו - המכונה "נסיך הכדורגל הדרום-אפריקאי" - הוא שחקן עבר בעל קריירה גדולה בחו"ל והיום בעלים ומאמן של קבוצה מקומית. סונו, מסתבר, היה רשום גם כשותף בעסקי חברת "לייף דאימנודס" - זו ש"נחטפה" על-פי האישום, על-ידי דליות וגורמן.