כחלון: "הקבלנים, הבנקים וקבוצות אינטרס חוששים מאוד מירידת מחירי הדיור. אתה רואה את הטירוף"

שר האוצר לגל"צ: "רק נתוני הלמ"ס קובעים בנוגע למחירי הדיור" ■ "תל אביב זה אזור ביקוש אש, חם כמו מנהטן וטוקיו. יש מקומות שאי אפשר להתמודד איתם"

משה כחלון/ צילום: לע"מ
משה כחלון/ צילום: לע"מ

שר האוצר משה כחלון הגיב היום (ד') בראיון לגלי צה"ל לנתונים הסותרים בעניין מחירי הדירות שפרסמו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והשמאי הממשלתי.

בעוד מדד מחירי הדירות שפרסמה ביום שני הלמ"ס, במקביל לפרסום מדד המחירים לצרכן, הצביע על ירידה של 0.3% במחירי הדירות בחודשיים האחרונים - נתוני השמאי הממשלתי שפורסמו יממה לאחר מכן הצביעו על עלייה של 2.5% במחירי הדירות ברבעון השני של השנה. 

כחלון טען כי השמאי הממשלתי בדק את מחירי הדיור ב-16 ערים, והלמ"ס בדקה ב-63 ערים, ובכל מקרה הנתונים של הלמ"ס הם המדויקים יותר. "בת"א המחירים עלו, ת"א זה אזור ביקוש אש, חם. כמו מנהטן, טוקיו. יש מקומות שאי אפשר להתמודד איתם. המהלך הזה הוא ארוך-טווח, והנתונים עלולים להיות מוטים לכאן או לכאן", סיכם כחלון.

שר האוצר הוסיף להתייחס למחירי הדיור וציין כי "יש חשש אחד גדול לבנקים, לקבלנים ולקבוצות אינטרסים מאוד מאוד חזקות משינוי מגמת המחירים בדיור. אתה רואה את הקמפיינים, אתה רואה את הטירוף. אנחנו נמשיך להילחם. נביא חברות זרות, נבנה וניאבק", אמר השר. לדבריו, "בסוף 100 אלף צעירים יקבלו דירות. עם עובדות אי-אפשר להתווכח".

שר האוצר תקף את הבנקים, שמסרבים לדבריו להעניק משכנתאות לזוכים בתוכנית "מחיר למשתכן": "אני רואה פתאום שלא נתונים משכנתאות בעפולה... מה קרה, יש דבר יותר בטוח ממחיר למשתכן? למה מעכבים משכנתאות? יש קבוצות אינטרסים גדולות שלא רוצות שהמחירים יירדו, ודאי שזה כולל את הבנקים. נראה לך הגיוני שבנק לא ירצה לתת משכנתא לאדם שצריך סך הכל הון עצמי של 100 אלף שקלים על דירה של 600 אלף שקלים, כשהוא ואשתו שניהם עובדים?" 

 כחלון המשיך במתקפה, הפעם על הקבלנים והיזמים: "הם רגילים לחגוג".

 

האזינו לראיון של שר האוצר לגל"צ: