yes: נשקיע השנה סכום שיא של 140 מיליון שקל בהפקות מקור

חברת הלוויין הציגה את ההפקות המרכזיות שלה ל-2017, ובהן עונות נוספות ל"פאודה", "שטיסל" ו"האחיות המוצלחות שלי" ■ גם העיתונאי עמנואל רוזן חוזר למסך לאחר היעדרות ארוכה

חברת yes הציגה היום (ג') את הפקות המקור המרכזיות שלה שישודרו במהלך 2017. החברה חשפה 17 הפקות: 11 מתוכן הפקות מקור חדשות בתחום הדרמה והקומדיה ועוד 6 הפקות בתחום הדוקומנטרי.

בין הסדרות בולטות קומדיה רומנטית חדשה בכיכובם של אסי כהן ודנה מודן, ששיתפו פעולה לפני יותר מ-13 שנה בסדרה המצליחה "אהבה זה כואב" ששודרה בערוץ 10; וכן עונות חדשות לסדרות המצליחות "פאודה", שנמכרה לאחרונה לשידור בנטפליקס; "שטיסל" בכיכובם של דבל'ה גליקמן ומיכאל אלוני, שמספרת את סיפורה של משפחה חרדית בירושלים; "האחיות המוצלחות שלי" עם נלי תגר דנה סמו וטס השילוני ובבימויו של גורי אלפי; ו"השוטר הטוב" בכיכובו של יובל סמו. 

עוד סדרה מעוררת עניין שתעלה בבכורה במהלך העונה היא "כבודו" - דרמת מתח בה משחקים בין היתר יורם חטב ולוסי אהריש. yes הודיעה היום כי עוד לפני סיום הצילומים ושידור הסדרה ישראל, היא כבר במגעים להסכם עם אולפני CBS להפקת גרסה דוברת אנגלית לסדרה, שתשודר בארה"ב. 

בתחום הדוקומנטרי בולטת חזרתו למסך לאחר היעדרות ארוכה של העיתונאי עמנואל רוזן, שעזב בזמנו את חדשות 10 על רקע תלונות נגדו על הטרדות מיניות (התיק נגד רוזן בעניין נסגר מחוסר ראיות). רוזן עובד על סרט בשם "לילך: החיים שאחרי המוות", בו הוא מלווה את לילך שם-טוב, שבעלה לשעבר רצח את שלושת ילדיה, והיא הביאה לעולם ילדה חדשה.

על-פי הודעת yes, החברה תשקיע במהלך השנה 140 מיליון שקל בהפקות מקור, ומדובר בסכום שיא עבורה. לשם השוואה - לפי נתוני מועצת הכבלים והלוויין, בשנת 2014 (הנתון המעודכן ביותר הזמין) השקיעה yes בהפקות מקור 132 מיליון שקל. הוט השקיעה באותה שנה 180 מיליון שקל בהפקות מקור, ועל-פי הצהרת המנכ"לית שלה לאחרונה, היא תשקיע השנה כ-200 מיליון שקל בתחום. שתי החברות מחויבות על-פי חוק להשקיע לפחות 8% מהכנסותיהן בהפקות מקור. 

רון אילון, מנכ"ל yes, מסר היום: "אנו גאים להיות אחד מעמודי התווך של היצירה הישראלית. yes תמשיך להביא את הפקות המקור האיכותיות ביותר, לצד המשך מובילות בתחום סדרות הרכש עם למעלה מ-600 עונות וסדרות חדשות שיעלו רק השנה, חלקן כבר בטכנולוגיית 4K".