הפרקליטות החליטה: תיק החקירה נגד עמנואל רוזן ייסגר

"בחלק מהמקרים המעשים לא היוו עבירה פלילית, חרף תחושת חוסר הנוחות שהותירו בקרב המתלוננות"

סופית - תיק עמנואל רוזן נסגר. פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (ה') לעורכי דינו של העיתונאי ואיש התקשורת לשעבר עמנואל רוזן כי הוחלט לסגור את תיק החקירה נגדו. זאת, לאחר בחינת מכלול הראיות שנאספו במסגרת החקירה, ושקילת מלוא השיקולים הרלוונטיים. פירוש הדבר שאין קביעה מוצהרת אם התיק נסגר בשל חוסר ראיות או בשל שיקולי היעדר עניין לציבור בניהול ההליך. "בחלק מהמקרים המעשים לא היוו עבירה פלילית, חרף תחושת חוסר הנוחות שהותירו בקרב המתלוננות", נמסר.

מדובר בחקירה מסועפת שבה נחקרו מקרים רבים - על חלקם חלה התיישנות; בחלקם סירבו הנפגעות להגיש תלונה פורמלית; בחלקם לא הצטברו ראיות המספיקות להגשת כתב אישום. ההחלטה לסגור את התיק התקבלה על דעתם של פרקליט המדינה הקודם, משה לדור, שאימץ את עמדת פרקליטות המחוז לאחר שערך מספר דיונים בנושא, וכן על דעת פרקליט המדינה הנוכחי שי ניצן.

בתיק זה קיימה המשטרה חקירה יסודית ומקיפה בחשד לביצוע עבירות מין שונות על ידי רוזן, במספר מתלוננות, לאורך תקופה ממושכת. נגבו עדויות מנשים רבות שתיארו את מהות וטיב הקשר בינן לבין החשוד. חלק מהעדויות העלו חשד לביצוע עבירות מין, אולם אלה התיישנו. תלונות אחרות, שלא התיישנו, לא חצו את הרף הפלילי הנדרש לעבירה של הטרדה מינית. בנוסף לאלה הגיע למשטרה מידע ממקורות שונים באשר לעבירות מין לכאורה, כלפי נשים נוספות, אולם נשים אלה סירבו למסור תלונה והדברים נותרו בגדר שמועות בלבד.

מהפרקליטות נמסר כי "פרקליטות מחוז המרכז קיבלה את תוצרי החקירה, בחנה את הראיות בהקשרם של חמישה אירועים שחצו את רף ההתיישנות ונמצא בהם חשד לעבירה, ליבנה את משמעויותיו של כל אירוע והגיעה למסקנה כי בחלק מן המקרים המעשים לא היוו עבירה פלילית, חרף תחושת חוסר הנוחות שחלקם הותירו בקרב כמה מן המתלוננות. באחד מן המקרים הצביעו הראיות שנאספו על חשד לקיומה לכאורה של עבירת הטרדה מינית, ברף הנמוך, על סף ההתיישנות. הפרקליטות לא מצאה די ראיות במקרה זה ולפיכך נסגר התיק בהעדר ראיות מספיקות. הפרקליטות עמדה בקשר עם המתלוננת באירוע זה וההחלטה מקובלת עליה".

צוות ההגנה של עמנואל רוזן, עו"ד ליאור אפשטיין ועו"ד ירון לונדון התייחסו להחלטת פרקליטות מחוז המרכז לסגור את התיק נגד עמנואל רוזן: "התיק נולד בחטא וסופו מעיד על תחילתו. התיק התחיל ללא אשם או מתלוננות ונסגר ללא אשמה. התיק הגיע בסיום התהליך למקום שהיה בו מהיום הראשון. למשטרה ולפרקליטות לא הייתה כל סיבה לעסוק בתיק זה, וחבל על הקשב והמשאבים שהוקצו לו אנו שמחים ומברכים את הפרקליטות שהגיע למסקנה הנכונה, ומקווים כי כבר בעתיד הקרוב יפיקו כל הגורמים את הלקחים המתבקשים והחשוב שבהם לא לאפשר גזר דין תקשורתי ולהגן על שמו הטוב של כל אדם, ועל חזקת החפות שהיא הצידוק המוסרי לקיומם של משטרה ופרקליטות במדינת חוק".