עמית לבני, מנכ"ל משותף בגיתם BBDO, פורש מתפקידו

לבני פורש על רקע חילוקי דעות עם עדו הר-טוב, מנכ"ל הקבוצה השני, שצפוי כעת להישאר מנכ"ל יחיד

עמית לבני / צילום: איל יצהר
עמית לבני / צילום: איל יצהר

עמית לבני פורש מתפקידו כמנכ"ל משותף בקבוצת הפרסום גיתם BBDO. עדו הר-טוב, שחלק עימו בתפקיד, צפוי להישאר כעת מנכ"ל יחיד בקבוצה.

לבני והר-טוב נכנסו לפורמט הניהול המשותף בשלהי 2013, לאחר שמיכל המאירי, מי שהחזיקה בתפקיד מנכ"לית גיתם במשך 9 שנים, החליטה לפרוש. החלטתה לא נפלה בפתאומיות על בעלי המשרד, מודי כידון ומשה תאומים, והיה להם זמן להיערך לשינוי.

התוכנית המקורית הייתה שהמאירי תוחלף על-ידי הר-טוב, שנחשב לבן-טיפוחיו של תאומים ועבד בצמוד אליו מספר שנים, אך ברגע האחרון הוחלט לצרף אליו לניהול משותף את לבני, שבשונה מהר-טוב גדל בתחומי השיווק והפרסום ואמור היה לשמש סוג של אנסטנתיה מקצועית משלימה.

לבני הביא עימו ניסיון לא מבוטל בתחום השיווק והפרסום. אחרי כ-12 שנים בחיל הים, מתוכן חלק ניכר כמפקד ספינת טילים, הוא עשה את הצעד הראשון שלו בענף הפרסום, כשהצטרף לתוכנית הכשרת המנהלים של גיתם. הוא נשאר במשרד 10 שנים, בחלקן כיהן כסמנכ"ל. אך הרומן שלו עם הצבא לא הסתיים, והתחנה הבאה שלו הייתה גיוס מחדש לצורך הקמת יחידת אסטרטגיה בדובר צה"ל. לאחר שחרורו הוא התמנה לתפקיד ראש אגף השיווק באל-על, ובסופו של דבר, אחרי ששימש כיועץ תקופה מסוימת, הוא חזר לגיתם. 

הר-טוב לא צמח כלל בענף הפרסום, ואת ראשית הקריירה שלו עשה בשב"כ, ומשם עבר לתפקיד יועץ התקשורת של אפרים סנה ואחריו של אברהם הירשזון. לפני 7 שנים הוא בא להתייעץ עם מושיק תאומים, מבעלי גיתם, כדי שיעזור לו להכריע בין שתי הצעות עבודה שעמדו בפניו באותה עת. אבל תאומים רק טרף את הקלפים כשהציע לו הצעה שלישית - להצטרף לקבוצה ולעבוד בצמוד אליו. וכך, כבן-טיפוחיו, החל הר-טוב את מסעו בקבוצה, כשעל הדרך הקים ביחד עמו את חברת IM לניהול משברים וניהל אותה. 

עמית לבני ועדו הר-טוב / צילום: איל יצהר
 עמית לבני ועדו הר-טוב / צילום: איל יצהר

השניים קיבלו את מושכות ההובלה בגיתם בתקופה לא פשוטה למשרד, כשמעל הישארות לקוחות העוגן של קבוצת אי.די.בי ריחף סימן שאלה גדול. גיתם הייתה מזוהה מאד עם נוחי דנקנר בשל הקשר האישי שבינו לבין בעלי המשרד מודי כידון, ורבים העריכו כי קשר זה יביא לכך שעם החלפת הבעלים באי.די.בי, גם הקשר עם גיתם יסתיים - מה שלא קרה.

הר-טוב ולבני שמרו על יציבות המשרד, אך נראה כי הפורמט הזוגי שעובד במספר משרדי פרסום כמו ראובני-פרידן או אדלר-חומסקי פחות הוכיח עצמו במקרה שלהם. השוני בין השניים גדול מדי, ולא נראה כי לאורך שנים ניתן היה לגשר עליו. 

לבני מסר בתגובה: "מנכ"לות משותפת, על-מנת שתצליח, מצריכה תעצומות נפש גבוהות מצד שני השותפים. עד נקודה מסוימת כך היה ביני לבין עדו. אולם עם הזמן ועם ההצלחה, נוצרו פערים בלתי ניתנים לגישור שהובילו לצורך בפרידה. אני מבחינתי מיציתי את חיי בענף הפרסום, ואני משוכנע כי גיתם BBDO ערוכה כיום מקצועית ואנושית לאתגרי העתיד. אני בוטח ומאמין שגיתם תמשיך לצמוח גם בשנים הבאות תחת ניהולו של עדו הר-טוב".