בג"ץ למדינה: השיבו עד יום ד' לבקשות לדחיית מס דירה 3

הדיון האחרון במס השנוי במחלוקת התקיים כבר לפני מעט יותר מחודשיים בפני הרכב מורחב של שופטי בג"ץ, ומאז טרם התקבלה החלטה בנושא

חוק דירה שלישית/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חוק דירה שלישית/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בית המשפט העליון, ביושבו כבג"ץ, החליט היום (ב') כי על המדינה להשיב בעוד יומיים (ב-26 ליולי) לבקשה לדחיית מועד הדיווח והתשלום של בעלי דירות להשקעה במסגרת חוק מס דירה שלישית.

נזכיר כי בסוף השבוע שעבר הוגשה לבג"ץ בקשה למתן פסק דין בכל הקשור למס דירה שלישית או לחלופין להורות על דחייה במועד הדיווח והתשלום הראשון של בעלי הדירות שנקבע לסוף החודש הנוכחי (יולי). את הבקשה הגישו עורכי הדין אייל בן-יהודה באום וזיוה ארנסטי, המייצגים קבוצת עותרים נגד המס, במסגרתה ביקשו לדחות את הדיווח ב-90 יום ולדחות את המועד לקבלת ההטבות למוכרי הדירות ב-180 יום.

נזכיר כי מועד קבלת ההטבות יפוג נכון להיום בתחילת חודש אוקטובר.

במקביל, אתמול (א') הוגשה לבית המשפט בקשה נוספת לדחייה מועד תשלום המס והדיווח בו חייבים בעלי הדירות להשקעה. בקשת דחייה זו הוגשה על-ידי עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, המייצגים קבוצה נוספת של עותרים.

עוד נזכיר כי הדיון האחרון במס השנוי במחלוקת התקיים כבר לפני מעט יותר מחודשיים בפני הרכב מורחב של שופטי בג"ץ, ומאז טרם התקבלה החלטה.

מועד הדיווח שנקבע בחוק המקורי כבר נדחה פעמיים בשל אי-הוודאות בגורל החוק. המועד המקורי של הדיווח היה בסוף חודש מארס, וזה נדחה לסוף חודש יוני. מאוחר יותר, כשהחלטת בית המשפט בוששה להגיע, ביקשו העותרים דחייה נוספת בדיווח למשך 90 יום נוספים, אך עמדת המדינה הייתה שיש לאשר דחייה של חודש אחד בלבד. כך נדחה מועד הדיווח, שכולל גם את התשלום הראשון של המס, לסוף חודש יולי. כעת תצטרך המדינה בתגובתה להתייחס לנושא ולהסביר באם היא מוכנה לדחייה נוספת ושל כמה זמן.

נציין כי בעוד אי-הוודאות לגבי עתיד המס נמשכת, העובדה שהמס נכנס לתוקף בתחילת השנה הובילה מאות משקיעים למכור את הנכסים שבבעלותם ואף ולקבל את המענק מהמדינה. כך, עד כה נמכרו 776 דירות על-ידי משקיעים שמכרו דירה שלישית ומעלה שבבעלותם, והיקף המענקים שקיבלו מהמדינה עמד על 28.7 מיליון שקל.