מס דירה שלישית: עוד בקשה לדחיית מועד הדיווח לרשות המס

בג"ץ עדיין לא הכריע בעתירות נגד מס דירה שלישית ■ עד כה נמכרו 776 דירות ע"י משקיעים שמכרו דירה שלישית ומעלה שבבעלותם, והיקף המענקים שקיבלו מהמדינה עמד על 28.7 מיליון שקל

מהו חוק מס דירה שלישית ואיך תדעו כמה ומתי לשלם/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מהו חוק מס דירה שלישית ואיך תדעו כמה ומתי לשלם/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אי-הוודאות סביב מס דירה שלישית (מס ריבוי דירות) גורם להגשת בקשה נוספת מצד עותרים נגד המס החדש - לדחות את מועד הדיווח והתשלום לרשות המסים. הדיון האחרון במס השנוי במחלוקת התקיים כבר לפני מעט יותר מחודשיים בפני הרכב מורחב של שופטי בג"ץ, ומאז טרם התקבלה החלטה.

העותרים פנו אל בית המשפט לדחות את מועד הדיווח והתשלום, שנקבע לסוף יוני, ולבסוף אושרה דחייה של חודש אחד בלבד - לסוף חודש יולי, החודש הנוכחי. כעת, כשגם מועד זה מתקרב, וטרם התקבלה הכרעה, פנו העותרים לבית המשפט העליון וביקשו דחייה נוספת.

"עם התקרב המועד העדכני לדיווח ולביצוע התשלום הראשון... יתבקש בית המשפט הנכבד להורות בשלישית על דחיית מועדי הדיווח והתשלום הראשון כאמור, וזאת לפרק זמן של 60 יום או עד למתן פסק דין בעתירות, לפי המוקדם". כך כתבו עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, המייצגים עותרים נגד מס ריבוי הדירות לבית המשפט בבקשה לדחיית מועד הדיווח והתשלום.

עוד נכתב בבקשה כי "בית המשפט הנכבד יתבקש לבחון מתן הוראות גם באשר למועד שנקבע בחוק באשר לסיום תקופת הטבת המס לבעלי דירה שלישית ומעלה שימכרו דירותיהם עד לאותו מועד. הדחייה האמורה מתבקשת נוכח העובדה שמועד 31.7.2017 הולך ומתקרב; נוכח העובדה שבידי העותרים אין כל ידיעה באשר למועד שבו אמור להינתן פסק דינו של בית המשפט הנכבד".

המועד לסיום תקופת הטבת המס לבעלי דירה שלישית ומעלה, אליה מתייחסים העותרים, הוא תחילת חודש אוקטובר הקרוב, עד אז יוכלו מוכרי הדירות לקבל מהמדינה מענק בגובה של עד 85 אלף שקל שיקוזז ממס השבח שיצטרכו לשלם בעקבות המכירה.

עוד הטבה שגם היא מוגבלת לתקופה דומה היא אפשרות השקעה של מוכרי הדירות במסלול מיוחד עם הטבות מס. נציין אי-הוודאות לגבי עתיד המס מהווה מכשלה בפני בעלי דירה שלישית ומעלה בבואם להחליט האם למכור את הדירות הנוספות או לא.

זה המקום להזכיר כי בסוף השבוע שעבר הוגשה בקשה נוספת לבית המשפט, על ידי עורכי הדין אייל בן-יהודה באום וזיוה ארנסטי המייצגים קבוצת עותרים אחרת נגד המס, במסגרתה התבקש בית המשפט לפסק דין, או לחלופין להורות על דחיית מועד הדיווח והתשלום ב-90 יום והארכת מועד קבלת ההטבות למוכרי הדירה ב-180 יום.

נציין כי בעוד אי הוודאות לגבי עתיד המס נמשכת, העובדה שהוא נכנס לתוקף בתחילת השנה הובילה מאות משקיעים למכור את הנכסים שבבעלותם ואף ולקבל את המענק מהמדינה. כך, עד כה נמכרו 776 דירות על ידי משקיעים שמכרו דירה שלישית ומעלה שבבעלותם, והיקף המענקים שקיבלו מהמדינה עמד על 28.7 מיליון שקל.