נעילה מעורבת בוול סטריט; מדד הדאו ג'ונס בלט לחיוב

רפורמת המס הרפובליקנית מגיעה לישורת האחרונה לקראת חקיקתה: סיקור מיוחד ב"גלובס" ■ עסקה בסך 69 מיליארד דולר בשוק הבריאות בארה"ב ■ אפל תשלם מיליארדי דולרים באירלנד

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ב') במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאו ג'ונס בלט לחיוב, על רקע אישור רפורמת המס של ממשל טראמפ בסנאט בסוף השבוע. בורסות אירופה ננעלו מוקדם יותר הערב בעליות שערים.

 

עיקר תשומת-הלב של המשקיעים, בדומה לשבוע שעבר, מופנה לעבר וושינגטון די.סי, שם מתגבשת רפורמת המס הרפובליקנית לגרסתה הסופית בימים אלה ממש. סיקור הרפורמה ב"גלובס":

■ הישג ענק לטראמפ: הסנאט אישר את רפורמת המס
שתי גרסאות שונות לאותו החוק - השלב הבא בחוק המס של טראמפ  
הסעיף ברפורמת המס שעשוי לטלטל את שוק המט"ח
רפורמת המס בארה"ב - את מי היא משרתת? | רן דגוני
עם ניצחונו הגדול, הקרקע רועדת מתחת לרגלי טראמפ | יואב קרני
מה שקורה באמריקה - שיישאר (בינתיים) באמריקה | אלי ציפורי
הישג פוליטי לטראמפ, רווח לחברות, ולעזאזל הטווח הרחוק | צבי סטפק

גזרת המאקרו דלילה היום. ב-17:00 פורסם נתון ההזמנות ממפעלים בארה"ב לחודש אוקטובר, שהצביע כצפוי על ירידה של 0.3%, זאת לעומת עלייה של 1.4% שנרשמה בחודש ספטמבר.

שיאומי, יצרנית הסמארטפונים הסינית שהחזיקה בעבר בתואר חברת הסטארט-אפ בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם, מנהלת מו"מ עם בנקי השקעות על הנפקה ראשונית לציבור, ושואפת לאומדן שוק של 50 מיליארד דולר לפחות, על פי דיווח בלומברג. (לסיפור המלא)

דירקטוריון חברת הביטוח האמריקאית אתנה (Aetna; סימול: AET) אישר אמש את מכירתה של החברה למפעילת רשת הדראגסטורים CVS Heath  עבור כ-207 דולר למניה בשילוב של מזומן ומניות CVS. אם תושלם, תהיה העסקה - בהיקף 69 מיליארד דולר - הגדולה מסוגה השנה. היא תמזג בין מפעילת הדראגסטורים הגדולה בארה"ב לבין אחת מחברות הביטוח הוותיקות במדינה. לפי הפרטים שפורסמו, מחזיקי מניות אתנה יקבלו 145 דולר במזומן ו-0.8378 מניית CVS עבור כל מניה שברשותם.

מזור רובוטיקה  ריכזה עניין לאחר שנודע כי מנכ"ל החברה אורי הדומי נחקר על-ידי רשות ניירות ערך, בפרשה שבגינה נתפסו מחשבי החברה במאי השנה. על-פי ההערכות, החקירה קשורה ל מידע פנים שנמסר בהקשר לשלב הראשון של ההסכם עם מדטרוניק.

אפל  ואירלנד הגיעו להסכם שיאפשר העברת כ-15.5 מיליארד דולר במסים שנדרשו על ידי נציבות האיחוד האירופי - כך לפי דיווחים בארה"ב. תחילה סירבה אירלנד לבצע את פעולת הגבייה כפי שהורתה הנציבות, ככל הנראה מחשש לעזיבת ענקיות בינלאומיות נוספות (למשל, פייסבוק) שמתחזקות נוכחות מסיבית במדינה מטעמי מס. בהמשך, בית המשפט העליון של האיחוד הורה לאירלנד להיענות ללא שיהוי לדרישה המקורית מ-2016.

השבוע שעבר היה עגום למדי עבור המשקיעים במניות נובה , אורבוטק  ו-קמטק  - שלוש חברות ישראליות העוסקת בתחומי הבדיקות והבקרה בייצור. בסך הכול, נובה איבדה כ-127 מיליון דולר משוויה לשווי נוכחי של 746 מיליון דולר, אורבוטק איבדה כ-316 מיליון דולר והיא נסחרת כעת בשווי של כ-2.4 מיליארד דולר וקמטק, הקטנה יותר בגודלה, איבדה 22.7 מיליון דולר לשווי של 205 מיליון דולר. (לסיפור המלא)