המסחר בת"א נסגר בעליות שערים; מניות הנדל"ן ריכזו עניין

בזן מובילה את מדד ת"א-35 עם סגירה של כ-3% למעלה ■ בעלי השליטה בקנדה ישראל מממשים בשווי גבוה ■ חוזה גדול באוסטרליה לחברת בת של אלביט מערכות

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בת"א (ה') נסגר בעליות שערים. מניות הנדל"ן ריכזו עניין ורשמו עליות שערים. כך לדוגמא, מניית אלרוב נדלן , מניית ב.יאיר  ומניית ביג  . אמש הודיעה ביג על השלמת רכישת 50% מקניון בת ים. גם מניית אפריקה  מתאוששת מעט לאחר המהלומה הקשה שספגה אמש, כפועל יוצא מהחלטת רשות המסים בעניינה.

בזן  מובילה את העליות במדד ת"א-35, וסגרה את המסחר עם עלייה של כ-3%. עליות אלה מתקנות ירידות חדות שספגה המניה בחודשיים האחרונים. 

בשוק המקומי, במוקד העניינים נמצאה  אימפריית המלונאות פתאל. אתמול פרסמה פתאל החזקות טיוטת תשקיף ראשונה להנפקה, שצפויה להתבצע לפי שווי חברה עצום של כ-4 מיליארד שקל "לפני הכסף". פתאל החזקות, שאותה הקים דוד פתאל בעשר אצבעותיו לפני כ-20 שנה, מתכוונת להנפיק לציבור עד 10% ממניותיה - כך שמדובר בגיוס מתוכנן של כ-400 מיליון שקל לתוך החברה. עיון בתשקיף שפרסמה פתאל מעלה פרטים שונים, ביניהם גובה הדיבידנד שחילקה לבעלי המניות בשנה שעברה - סכום עצום של כרבע מיליארד שקל. ׁׁ(לסיפור המלא).

בעלי השליטה בקנדה ישראל, ברק רוזן ואסי טוכמאייר, מוכרים 9% ממניותיהם (4.5% כל אחד) לאוחיון בן דוד, תמורת 100 מליון שקל. לאחר הרכישה יחזיק בן דוד בשיעור שליטה של 20%, השווה לזה של רוזן וטוכמאייר. הפחתת ריכוזיות השליטה היא חלק מפעולות החברה לכניסה למדד ת"א 125. (לסיפור המלא)

שופרסל , בניהולו של איציק אברכהן, הפכה לספקית מוצרי הצריכה החמישית בגודלה בישראל, בבחינת היקף מכירות המותג הפרטי. שופרסל צפויה לדווח כי סיימה את 2017 במכירות של 2.4-2.5 מיליארד שקל במותג הפרטי, כ-23% מהמכירות של הרשת. (לסיפור המלא)

אלגומייזר  דיווחה אתמול לבורסה כי היא בוחנת הנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי (ICO), במטרה להטמיע את טכנולוגיית הבלוקצ'יין במוצר הדגל שלה, מערכת Ad-Assistant. בתגובה לדיווח זינקה המניה, הנסחרת בבורסה בתל-אביב בכ-20% בשעות הצהריים, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-73 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

אל על  במוקד בעקבות ירידת מניות התעופה בוול סטריט אמש. עליות מחירי הנפט, המתודלקות על ידי מספר גורמים, מובילות בהכרח לזינוק בעלויות הפעילות של חברות התעופה, שנסמכו על מחירי נפט נמוכים בשנים האחרונות לטובת הקטנת סעיף הוצאות הדלק - המשמעותי ביותר עבורן.

אלביט מערכות  ריכזה עניין בעקבות ההודעה על כך שחברת בת שלה זכתה בחוזה בהיקף של 150 מיליון דולר לאספקת שירותי אחזקה ותמיכה לצבא היבשה האוסטרלי.