רוזן וטוכמאייר מכרו מניות ישראל קנדה בכ-100 מיליון שקל

צמד בעלי השליטה בחברת ייזום הנדל"ן ממשיכים לנצל זינוק של מאות אחוזים במניה בשנים האחרונות ■ הרוכש, אברהם אוחיון בן דוד, תושב צרפת, הגדיל את חלקו לכ-19% ממניות ישאל קנדה

ברק רוזן ואסי טוכמאייר  / צילום: איל יצהר
ברק רוזן ואסי טוכמאייר / צילום: איל יצהר

ברק רוזן ואסי טוכמאייר ממשיכים לנצל את הרמות הגבוהות בהן נסחרת מניית חברת ייזום הנדל"ן שבשליטתם, ישראל קנדה , כדי לממש מהחזקותיהם. הבוקר (ה') עדכנה ישראל קנדה כי השניים מכרו כ-9% ממניות החברה, בחלקים שווים (כ-4.5% כל אחד), תמורת כ-100 מיליון שקל, וזאת לפי מחיר מניה של 4.6 שקל - דומה לשווי המניה בבורסה, המשקפת לישראל קנדה שווי חברה של כ-1.1 מיליארד שקל. במסגרת המימוש נמכרו בסך-הכול כ-22 מיליון מניות, ולאחר המכירה חלקם של רוזן וטוכמאייר יחד בחברה יעמוד על כ-46% בשווי שוק של כ-550 מיליון שקל. 

בצד הרוכש עומד שותפם של רוזן וטוכמאייר בחברה, אברהם אוחיון בן דוד, שיגיע לשיעור החזקה של כ-19%, לעומת כ-10% טרם הרכישה. ככל הידוע, אוחיון בן דוד, תושב צרפת, מחזיק בלא מעט נכסי נדל"ן מניבים בחו"ל.

רכישת המניות שהוא מבצע נעשית פחות מחודשיים לאחר שמכר בדצמבר האחרון, יחד עם טוכמאייר ורוזן, כ-5% ממניות ישראל קנדה תמורת כ-50 מיליון שקל, כחלק ממהלך שקידמו להכללתה של החברה למדד ת"א 125 בעדכון המדדים הקרוב.

מכירת המניות הנוכחית של טוכמאייר ורוזן מתבצעת אחרי טיפוס שנתי של יותר מ-30% שרשמה מניית ישראל קנדה, וזינוק של יותר מ-500% תוך 3 שנים.

המימוש הנוכחי הוא השלישי שטוכמאייר ורוזן מבצעים בחודשים האחרונים, ובסך-הכול ב-3 מהלכים אלה מכרו ממניותיהם יחד (חלקן גם יחד עם אוחיון בן דוד) בתמורה של כ-170 מיליון שקל - בחודש נובמבר לחברת הביטוח מנורה תמורת כ-20 מיליון שקל, בדצמבר מכרו יחד עם אוחיון בן דוד מניות תמורת כ-50 מיליון שקל, וכעת תמורת כ-100 מיליון שקל. פעילותה של ישראל קנדה מתרכזת בעיקר בהקמת פרויקטי נדל"ן בישראל ובחו"ל, ייזום וניהול קבוצות רכישה, השקעה בקרקעות ופעילות נדל"ן מניב. הפרויקטים של החברה מרוכזים ברובם המכריע באזור המרכז - בתל-אביב, הרצליה פיתוח ורמת השרון - והמודל העסקי שלה מבוסס על השקעה נמוכה יחסית של הון עצמי בפרויקטים, גיוס מהיר של שותפים עסקיים, תוך החזר מהיר של ההשקעה ברווחיות גבוהה ופיזור הסיכונים.בין הפרויקטים שלה בתחום קבוצות הרכישה ניתן להזכיר את הפרויקטים דה-וינצ'י ורוטשילד 17 שבמרכז תל-אביב. עוד היא שותפה, בין השאר, בפרויקט המגורים והמשרדים מידטאון, גם הוא במרכז תל-אביב.