נעילה חיובית בת"א; מניות הקנאביס זינקו במחזור גדול

לארי קאדלו, שדרן ידוע בערוץ החדשות הפיננסיות CNBC ואנליסט כלכלי, יהיה היועץ הכלכלי החדש של דונלד טראמפ ■ מנהל הכספים של טבע חשף אתמול עדכונים בנוגע לפעילות החברה 

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ה') בעליות שערים, וזאת בהתאמה למסחר בוול סטריט ובאירופה שמתנהל כעת בעליות שערים. המסחר באסיה ננעל בעליות שערים.

 

שלשום טילטל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, את המערכת הפוליטית האמריקאית, כשפיטר את מזכיר המדינה, רקס טילרסון, ומינה תחתיו את ראש ה-CIA, מייק פומפיאו. מינוי נוסף עורר עניין אתמול בערב (שעון ישראל) כאשר פורסם כי לארי קאדלו, שדרן ידוע בערוץ החדשות הפיננסיות CNBC ואנליסט כלכלי, יהיה היועץ הכלכלי החדש של דונלד טראמפ. הוא יירש את כסאו של גארי קוהן, שהתפטר במחאה על החלטת הנשיא להטיל מכסי יבוא על פלדה ואלומיניום [לידיעה המלאה].

מעתה, ולמשך שלוש שנים, הוצאות הנפקה בבורסה של מניות ושל יחידות השתתפות בשותפויות, תוכרנה כהוצאות לצורכי מס. מליאת הכנסת אישרה שלשום, בקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק מס הכנסה המכירה בהוצאות הנפקה לצורכי מס, ושלמעשה מאפשרת לחברות ולשותפויות לנכות את ההוצאות בגין הנפקת מניות או יחידות השתתפות ראשוניות, לצורך הצטרפות למסחר בבורסה. החוק קובע כי מדובר בהוראת שעה, לשלוש השנים הקרובות [לקריאה נוספת].

ענייני בזק וסיידוף: קבוצת יורוקום והבנקים הנושים קוראים לנתי סיידוף לחזור ולהשלים את העסקה לרכישת החברה, ודורשים לחלט 50 מיליון שקל שהפקיד אם יסרב לכך. "אין כל מקום להודעת סיידוף, והצעתו נותרה בתוקף מלא. על סיידוף להמשיך ולפעול בשיתוף-פעולה עם החברות על מנת להשלים את הנדרש לצורך השלמת הסדר החוב", נכתב בתגובה שהוגשה לבית המשפט ע"י קבוצת יורוקום והבנקים הנושים (דיסקונט, הפועלים והבינלאומי המשמשים כמשקיפים בחברה) [להרחבה].

מניות הקנאביס מדיוי  וטוגדר  מזנקות ביותר מ-25% במחזורים גדולים לאחר ראיון שהעניק שר החקלאות אורי אריאל בגלי צה"ל, שם אמר כי יש להתיר יצוא קנאביס מישראל.

בזן  פרסמה את הדוחות הכספיים. בשורה העליונה רשמה בזן עלייה של 30% בהכנסות אשתקד, לעומת 2016, לרמה של כ-5.6 מיליארד דולר. הרווח התפעולי שלה צמח ב-40% לרמה של 463.7 מיליון דולר ובשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-262 מיליון דולר, עלייה של 66% לעומת שנת 2016. ניצולת מתקני הזיקוק של החברה הגיע במהלך 2017 לרמה ממוצעת של 93% לעומת 84% ב-2016, וברבעון הרביעי השתפרה עד ל-98%.

קצת יותר משנה לאחר שמונה למנכ"ל קבוצת לוזון  - מינוי שעלה לכותרות בעקבות התנגדות בעלי מניות המיעוט לתנאי העסקתו - הודיע אתמול עו"ד ארז תיק על סיום כהונתו [להרחבה].

מוטי גוטמן, מנכ"ל חברת שירותי המחשוב מטריקס , מכר בעסקה מחוץ לבורסה 75 אלף מניות של החברה, בתמורה כוללת של כ-3 מיליון שקל. מדובר במניות חסומות שלהן גוטמן זכאי והן הבשילו שלשום, כאשר יום לאחר ההבשלה הוא מכר אותן. מחיר המכירה היה כ-40.6 שקל, נמוך בכ-2% ממחיר המניה בבורסה [לקריאה נוספת].

חברת המזון שטראוס  פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים של הקבוצה לרבעון הרביעי של 2017 ולשנת 2017 כולה. הדוחות השנתיים מצביעים על צמיחה חזקה של 6.9% במכירות החברה אשתקד, 8% בנטרול השפעת שערי חליפין וצמיחה ברווח הנקי של 23.7% הודות לתוצאות מצוינות של שטראוס קפה, שטראוס ישראל ושטראוס מים [להרחבה].

מנהל הכספים של טבע , מייקל מקללן, חשף אתמול בוועידת הבריאות השנתית של Cowen & Company בבוסטון מספר עדכונים והערכות בנוגע לפעילות החברה. בין היתר, מקללן חשף שטבע הפסיקה את תוכנית ה-NTE - שהייתה בין תוכניות הדגל שהשיק בזמנו המנכ"ל לשעבר ג'רמי לוין, כשטבע זיהתה מנוע צמיחה עיקרי בשילוב תרופות קיימות במטרה לייצר תרופות שיענו על צרכים קיימים. לדברי מקללן, "שום דבר לא יצא מהתוכנית הזאת", ולכן היא הופסקה כחלק מהמאמץ של טבע לבצע רציונליזציה לפורטפוליו המוצרים שלה [לידיעה המלאה].

חברת אנטרופי והגופים המוסדיים ממשיכים את המאבק לזימון אסיפה כללית של דירקטוריון בזק , בה הם רוצים למנות שלושה דירקטורים חיצוניים חדשים. זאת על רקע התנגדותו של יו"ר בזק הזמני דוד גרנות ודרישתו לקבל אישור ממשרד התקשורת לזימון האסיפה [לקריאה נוספת].

בלוקצ'יין כרייה  דיווחה אתמול על דחיית אסיפת בעלי המניות, שזומנה להיום לאחר שכבר נדחתה לפני כחודש. לפי הודעת החברה, האסיפה נדחית ל-29 במארס "לצורך השלמת פרטים, לרבות דוחות כספיים של בקבון לסוף שנת 2017". משמעות המהלך היא דחייה נוספת של המיזוג המתוכנן עם חברת בקבון הוסטינג הקנדית [להרחבה].

אנלייט אנרגיה  מתחדשת וממשיכה לפתח את הפעילות שלה בתחום חוות הרוח באירופה. החברה דיווחה אתמול לבורסה כי חתמה על הסכם לרכישת הזכויות בפרויקט אנרגיית רוח בקוסובו, המצוי בתהליכי פיתוח מתקדמים, בהספק כולל מתוכנן של 105 מגהוואט [לידיעה המלאה].

פרוטרום  דיווחה אתמול כי חתמה על הסכם לרכישת 70% ממניות חברת Meroar הפועלת בארגנטינה, בכ-11.2 מיליון דולר. בחברה מציינים כי הרכישה מהווה כניסה משמעותית ראשונה של החברה לשוק הארגנטינאי החשוב, ופרוטרום צופה צמיחה רווחית מואצת בפעילותה, בין השאר עקב אפשרויות ניצול של Cross-Selling הגלומות ברכישה, המתבססות על מעמדה של פרוטרום בשוקי אמריקה הלטינית [להרחבה].

איתמר  דיווחה הבוקר על תוצאות שיא ברבעון הרביעי של 2017. מנתוני החברה עולה כי ברבעון הרביעי של השנה חצו הכנסות החברה את רף ההכנסות של 6 מיליון דולר שהם עלייה של 21%. מכירות ה-WatchPAT™ בארה"ב הסתכמו ב-4 מיליון דולר. החברה הצליחה לשמור על שיעור רווח גולמי של 76% מההכנסות וההפסד התפעולי על בסיס מזומן הסתכןם בחצי מיליון דולר. דירקטוריון החברה החליט על ביצוע הצעה פרטית לבעלי העניין ורישום מניות החברה למסחר בארה"ב.